Senaste nytt

Tips för Florida

M.K

Medlem
Boka då istället en natt på ett riktigt bra hotell om det går. Jag kan rekommendera Pier house resort and spa på Duval street 1 med egen strand och nära Hemmingways gamla stamkrog, Sloppy Joe´s eller Southernmost on the Beach Hotel. Det ligger i slutet av Duval street också det med strand och utsikt över till Cuba en molnfri dag.
 
Sloppy Joes ja, där de hade färdigblandade drinkar i en sån där roterande juicebehållare. Verkligen classy och andades Hemingway lång väg ;).
 

M.K

Medlem
:) Ja jag vet inte dina preferenser men vi är många som älskar Key West. Om du vill ha något classy är det fel ställe då det är avslappnat skönt bar/poolhäng som gäller där med live-band och trevliga människor. Totalt olikt south beach ( förutom svindyrt på bägge platser) där jag också bott några gånger. Vi är alla olika!
 
:) Ja jag vet inte dina preferenser men vi är många som älskar Key West. Om du vill ha något classy är det fel ställe då det är avslappnat skönt bar/poolhäng som gäller där med live-band och trevliga människor. Totalt olikt south beach där jag också bott några gånger. Vi är alla olika!
Jag menar mest att det har förändrats sen Hemingways dagar och är nu Disneyfierat.

För att utveckla, jag kände ingen själ där, utan hade kunnat vara var som helst.
 

Bridgeman

Medlem
Key West.. bara bilresan ut är värt en resa. Boka hotell nu är mitt tips, ni har valt den dyraste tiden på året :) Sedan finns det några trevliga ställen på Golfkusten, rakt över..

Överskatta inte sol och bad möjligheterna norr om Miami/Fort Launderdale/West Palm Beach på denna tiden. En bra dag på denna tiden är 25 grader i Miami och kanske 18-19 i Orlando.

Bilresan håller jag med om är trevlig till Key West. Sedan är K.W en mysig stad men jag tycker det är mycket likt Mallis vad gäller butiker som säljer massa krimskrams så som T-shirts med tryck som "Beer made this body" osv. Tycker Key West har förlorat mycket av sin charm.
 

Bridgeman

Medlem
Kära BC:re, behöver inspiration och tips för kommande Florida jul & nyår 2015. Efter att aldrig tänkt tanken, är resan plötsligt bokad. 4 dagar är bestämda till en början i Miami sedan är det vidöppet med planering. Hyrbilen är bokad och lämnas återigen 10 dagar senare i Jacksonville, FL, vilket gör att det mesta inom Florida är inom räckhåll. Pensionärernas och golfarnas mecka har mycket att bjuda på verkar det som!

Vad bör man inte missa? Guldklimpar längs vägarna? Små städer med pittoreska stränder?
Nyårstips- vart vara? Cape canaveral, värt det?

Tackar och bockar för alla tips!

Varför inte stanna någon natt på The Betsy Ross Hotel i Miami otrolig service och vackert hotell ligger i något lugnare området på South Beach. Besök gärna deras restaurang mkt bra mat värd varje krona. Sedan kan jag föreslå att ni kör gamla vägen från Miami över till västsidan av Florida Tamiami trail då har ni stora chanser att även se alligatorer efter vägen. sedan ett besök i Naples väldigt vackert och lugnt område med otroligt vackra hus. Kör sedan norr ut Bonita Beach, Fort Myers Beach. Vid Mexikanska Gulfen har ni stora chanser att se delfiner leka i havet. Men det kan vara lite så och så med vädret samt med temperaturen i vattnet den årstiden. Sedan är det bara att bila vidare norr över Sarasota, Clearwater, Tampa sedan fortsätta upp mot Jacksonville.
 

Voyageur

Medlem
Varför inte stanna någon natt på The Betsy Ross Hotel i Miami otrolig service och vackert hotell ligger i något lugnare området på South Beach. Besök gärna deras restaurang mkt bra mat värd varje krona. Sedan kan jag föreslå att ni kör gamla vägen från Miami över till västsidan av Florida Tamiami trail då har ni stora chanser att även se alligatorer efter vägen. sedan ett besök i Naples väldigt vackert och lugnt område med otroligt vackra hus. Kör sedan norr ut Bonita Beach, Fort Myers Beach. Vid Mexikanska Gulfen har ni stora chanser att se delfiner leka i havet. Men det kan vara lite så och så med vädret samt med temperaturen i vattnet den årstiden. Sedan är det bara att bila vidare norr över Sarasota, Clearwater, Tampa sedan fortsätta upp mot Jacksonville.

Låter sjukt bra och nånting som vore för oss. Det roliga med Florida var att tanken aldrig slagit in för att åka dit men väl bokat så uppenbarar sig en värld av saker att se och göra!

Men absolut västsidan dvs gulfen är ett måste. Har 8 dagar med bil på oss innan vi byter sol mot iskalla new york. Tror det får bli en dagtripp till key west, vaknar alltid i ottan av jetlag så tidigt dit och hem kväll. Från Miami upp längs kusten, lite på östsidan också bara för att....vill gärna se daytona beach och WPB :) sen gulfsidan och slutligen jacksonville.
Tycker alla stränder och byar längs gulfkusten är riktigt pittoreska....sitter nog bra efter 4 tossiga dagar i köttmarknaden Miami beach :)
 
S

SPG1

Guest
Fokusera på västkusten. tag Orlando (om ni har barn) för att sedan riva av Tampa (och Ybor city - glom inte cigarrerna (att köpa)) och därefter åka ut till Clearwater. Bila längs med kusten ned mot Ft Meyers.
Tag färjan ned till Key West (tar 3,5 hr) Hyr en hyrbil one way efter en dag därnere (räcker - håller med Golfkillen). Dit om man skall bila kan ta allt från lite till hur lång tid som helst däremot tillbaka brukar vara lättare. Stanna till på The Hungry Pelican Motel på Key Largo. Bo där ett par natter och snorkla av John Pennenkamp eller tag en tur.
Vidare upp mot Miami så stannar Ni I Coral Gables (I mitt tycke en av de trevligare områdena I Mia)
Kennedy Space center om Ni inte har varit där. Golfa - finns hur manga bra "no name" banor som helst som är skitbilliga. Swampa lite I Everglades (jag tycker inte att det är överskattat).
Vädret - kan vara nyckfullt I Dec/jan minus grader på natt hander dock varmare på bay side än ocean side.
Allt finns I Florida - bästa är att du skriver ned vad du är intresserad av och sedan lägger upp rutten därefter. Som sagt - skall du ned till Key West så rekar jag färja så slipper du undan den möjlighet till 7-8 hr I kö.
 

nrdbck

Medlem
Siesta Key beach, rankad som no1 beach in the US enligt tripadvisor. Var där för ett par veckar sedan, fantastiskt, slog Boracay med en halv hästlängd. Wet and Wild vattenpark i Orlando var också en höjdare. Jag tyckte Key West var en bra dagsutflykt, lite jetlaggade åkte vi dit kl 4 på morgonen och missade således trafiken som tydligen kan ställa till det en del. Miami är Miami - hate it or love it.
 

lowflyer

Medlem
Cape canaveral är absolut värt ett besök. Har varit en gång på området och tog då en guidad busstur samt såg uppskjutningen av den sista rymdfärjan från Florida. Då stod vi långt utanför området, men det var likväl mycket imponerande.

Små städer som är värda att stanna till i är Boca Raton och West Palm Beach.
Privata aktörer såsom t.ex. SpaceX skjuter fortfarande upp raketer (ej rymdfärjor eller shuttles) vid Kennedy Space Center.
Man hålla utkik samt registrera sig för nyhetsbrev här:
Rocket Launch Schedule & Events | Kennedy Space Center
 
Toppen