Senaste nytt

[Tips] Bra sätt att göra av med Avios

henrik l

Medlem
HKG-SIN i C med Cathay går "bara" 20 000 Avios +157 kr i skatter. Lägger man till en knapp tusenlapp kommer man undan med 11 000 Avios. Åker man SIN-HKG är skatten 230 kr.
 

Dr. Miles

Expert
HKG-SIN i C med Cathay går "bara" 20 000 Avios +157 kr i skatter. Lägger man till en knapp tusenlapp kommer man undan med 11 000 Avios. Åker man SIN-HKG är skatten 230 kr.
Ett av bästa värden är att använda avios är att boka Business class award på en Band 3 flygning (avstånd mellan 1.151 - 2.000 miles).
Det kostar 20.000 avios per flight, samma summa som före förändring i april i år.

De här bilderna visar 2.000 miles flygavstånd från olika oneworld hubbar.

Asien:

Hong Kong:
map


Kuala Lumpur:
map


Tokyo:
map


Colombo:
map


Doha:
map


Oceanien:

Sydney:
map


Melbourne:
map


Europa:

London:
map


Düsseldorf:
map


Helsingfors:
map


Madrid:
map


Moskva:
map


Nordamerika:

New York:
map


Miami:
map


Sydamerika:

Santiago de Chile:
map


Sao Paulo:
map


Quito:
map


Lima:
map

 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Kommer att ha skramlat ihop 55000 avios i år, mer blir det inte. Vad gör jag med dom? Är HELT öppen för förslag.
Som du ser på ett inlägg ovanpå, det är bra värde att använda avios på en flygning under 2.000 miles i Business class.
Det kostar 20.000 avios per segment.

Du gillar att flyga till Sydamerika så kan du passa på att flyga med LATAM inom Sydamerika. :)
 

Gus

Medlem
Att flyga Hong Kong-Haikou på Hainan (HKG-HAK) kostar i februari i ekonomiklass 4 100 kr tor! En resa som tar 1 h 20 min! Jag antar att det är så dyrt eftersom det är kinesernas semestermånad (och ryssarnas :rolleyes:)?

Jag blev glad när jag ser att man kan flyga för 9 000 avios och 345 kr tor. :)

Nu till min fråga. Hur många avios ska jag använda? Är en avios värd 10 öre, som en Eurobonuspoäng Vi har i vårt hushållskonto 80 000 avios. Vi har inte tänkt använda dem till något speciellt men det är skönt att ha avios i sådana här fall tex. Använder jag 7200 avios så kostar en avios 11,7 öre.Om jag endast använder 5000 avios så blir det som att jag köper avios för 14,1 öre/avios. hainan.JPG
 
Toppen