Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Meazza, 4 Januari 2017.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @qwerty Välkommen till BC, kanske lite senat att hälsas välkommen efter 5 år men såg att detta är ditt första inlägg.
    Det kommer inte finnas några First platser på Lufthansa 500 det är en A350 och det har inga sådana med F kabin ännu.
    Om du bokar om dig via FRA så finns det inga First platser på den dagen, de är slutsålda
    Uppgraderar du dig till Business med pengar tror jag att du inte får några EuroBonus poäng eftersom du åker på en bonusbiljett.
    Ha en trevlig resa.

2. Kul med Rio! Det är ju en av världens häftigaste städer, även om jag mer är en Paulista (Sao Paulo). Fantastiskt att du ska stanna lite längre tid där, det rekommenderas! Om du vill försöka boka om till Business istället så är mitt tips att kolla på flyg via Lissabon till olika destinationer i Brasilien med TAP (tex Fortaleza, Belo H, Salvador, Belem, Natal, Recife och Porto Alegro). TAP kör med nya fräscha A330neo eller A321neo. Det kan också dyka upp platser med Swiss till GRU (Sao Paulo) eller med Avianca från Madrid eller London via Bogota. Turkish flyger också till GRU, med A350. Att du inte landar direkt i Rio gör inget eftersom det finns massor med billiga inrikesavgångar i Brasilien. Lycka till!

Edit: Finns plats i Business med Ethiopian 29 maj från FRA till GRU.

Last edited: 21 Maj 2022
    sbbn017, qwertyy, Sir Lemon och 1 annan gillar detta.
  3. qwertyy

qwertyy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Jo exakt mitt första inlägg haha. Jag är en frekvent resare och läst någon gång här inne men aldrig postat tidigare men bättre sent än aldrig!

Mattias Holmén och Sir Lemon gillar detta.
  4. qwertyy

qwertyy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Körde business med TAP till Rio i vintras och Swiss business tillbaka från Sao Paulo. Personligen föredrog jag Rio faktiskt haha.

Ethiopian har jag flugit med tidigare, gillar inte dom och jag är tyvärr inte flexibel med datumen då jag har boende osv bokat med Lufthansa redan men ser bara economy just nu tyvärr :/.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. Jo, svårt att hitta med kort varsel. Jag bokar mina Sydamerikaresor 330 dagar innan.

qwertyy gillar detta.
  6. johisco

johisco Medlem

Vad jag förstått verkar Mexiko vara ett av de "enklare" att boka Lufthansa i first med så har bokat en business 29e maj med ett plan som vad jag förstår också har first från FRA, - Boeing 747-800. Tanken är såklart att försöka boka om till first men kan även flyga ut några dagar eller en vecka senare. Något annat tips på rutt via MUC eller FRA där det kan gå att hitta first? Enda kravet är badstrand....

Sir Lemon gillar detta.
  7. Inte Playa del Carmen, Mexiko, i all fall. (Just nu).

94723B16-87BB-4CA6-8CD7-5EAE40C8E0A5.jpeg

Gus, djmanosv, kristerj och 2 andra gillar detta.
  8. johisco

johisco Medlem

Ojoj, såg ju inte så kul ut. Vet du om det är lika i Cancun?

9. Nej det vet jag inte, men eftersom kusten är åt samma väderstreck och det bara är några mil (5 kanske?) mellan PDC och Cancun så skulle jag tippa det!

johisco gillar detta.
  10. Fredde_G

Fredde_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prova med Holbox, där brukar det vara bättre.

johisco gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!