Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

palmen

Moderator
Ska resa FRA-IAH (LH440) den 4/4 och har bara lyckats boka economy (poäng) med förhoppning att det släpps F (747-8i). Ser ut att vara 4 bokade platser i detta nu (av 8).

1: När ska man börja ringa och se om det släpps några fler biljetter i F?
2: Är det fortfarande 14 dagar eller är det precis dagarna innan?
3: Ser ut om det är gott om plats i Business men som sagt inga lediga platser om man ser på SAS bonusresa med Star Alliance (hemsida), någon som har koll på om de kommer släppa fler och i så fall när?
4: Har som sagt X-class just nu och i SAS-appen står det att inte bagage ingår, stämmer verkligen det? Ingår det generellt inte bagage på bonusresor eller är det i så fall bara X?

Tack!
1. Börja titta 14 dagar innan på tex Air Canada sida för awards. Dyker det upp där så ringer du sas och frågar. Under pandemin har det dock bara varit 1-2 dagar innan avresa som sas kunnat boka och oftast har det krävts minimum 5 awards i First för att sas ska kunna boka 1 plats. Men sånt här kan ju ändras när som helst så bara ringa och fråga.
2. Under pandemin har det varit 1-2 dagar innan, men kan ju teoretiskt ändras igen när som helst.
3. Helt omöjligt att svara på, de enda som vet detta är Revenue Management på Lufthansa. Dyker det upp så gör det, men går inte att veta i förväg.
4. Frågan dyker upp några gånger i veckan. SAS app och hemsida har buggar som gör att detta redovisas felaktigt, strunta i den infon du får och titta vad som står på din biljett du borde fått på mail.
 

travellerrr

Medlem
1. Börja titta 14 dagar innan på tex Air Canada sida för awards. Dyker det upp där så ringer du sas och frågar. Under pandemin har det dock bara varit 1-2 dagar innan avresa som sas kunnat boka och oftast har det krävts minimum 5 awards i First för att sas ska kunna boka 1 plats. Men sånt här kan ju ändras när som helst så bara ringa och fråga.
2. Under pandemin har det varit 1-2 dagar innan, men kan ju teoretiskt ändras igen när som helst.
3. Helt omöjligt att svara på, de enda som vet detta är Revenue Management på Lufthansa. Dyker det upp så gör det, men går inte att veta i förväg.
4. Frågan dyker upp några gånger i veckan. SAS app och hemsida har buggar som gör att detta redovisas felaktigt, strunta i den infon du får och titta vad som står på din biljett du borde fått på mail.
Tack för ett mycket bra och utförligt svar!
 

igelkotten

Medlem
Om man har valet att antingen flyga Lufthansa First i A340 från München till Boston, eller åka med Swiss business class, vad hade mina kära forumvänner som testat båda produkterna valt?

Har just nu Swiss business bokat, men kan boka Lufthansa First samma dag.

Jag har inte testat någon av produkterna tidigare. Prioriterar komfort och kvalitet på mat!!
 
Om man har valet att antingen flyga Lufthansa First i A340 från München till Boston, eller åka med Swiss business class, vad hade mina kära forumvänner som testat båda produkterna valt?

Har just nu Swiss business bokat, men kan boka Lufthansa First samma dag.

Jag har inte testat någon av produkterna tidigare. Prioriterar komfort och kvalitet på mat!!
Nu har inte jag testat någon av dessa två produkter, men hade valet varit mitt hade jag utan tvekan valt first. Inte så många bolag som har det längre och du får ju färre medresenärer och mer utrymme än i business. Maten skulle jag tro är bättre i Swiss, men du får caviar i first... :) Sedan också trevligt att åka med A340, dessa ska väl vara kvar cirka ett år till hos Lufthansa.
 

palmen

Moderator
Om man har valet att antingen flyga Lufthansa First i A340 från München till Boston, eller åka med Swiss business class, vad hade mina kära forumvänner som testat båda produkterna valt?

Har just nu Swiss business bokat, men kan boka Lufthansa First samma dag.

Jag har inte testat någon av produkterna tidigare. Prioriterar komfort och kvalitet på mat!!
First alla dagar i veckan! Swiss business är inget att bli exalterad över. Finns "ingen" business som slår First i min mening.
 

Siavoush

Ny medlem
Om man har valet att antingen flyga Lufthansa First i A340 från München till Boston, eller åka med Swiss business class, vad hade mina kära forumvänner som testat båda produkterna valt?

Har just nu Swiss business bokat, men kan boka Lufthansa First samma dag.

Jag har inte testat någon av produkterna tidigare. Prioriterar komfort och kvalitet på mat!!

Försökt hitta first hela månaden utan resultat, inte testat någon av de men hade jag fått välja hade jag helt klart testat first :D
 

Mikeswe

Medlem
Känns som riktigt usel tillgång på LH First med Eurobonus för tillfället ? Både sett och även lyckats boka platser med Lifemiles på utresan som f.n. pågår, men var och verkar helt kört med Eurobonus.

Andra program visar bra tillgång, Expertflyer visar tillgång, bad precis en SAS agent söka en hel vecka ifrån ett antal utvalda rutter med tillgänglighet ifrån denna sidan atlanten men de hittade ingenting i First.

Någon som lyckats bokat LH F med Eurobonus på senaste tiden ?
 

Taggen

Medlem
EVA business sägs vara bättre än Air China o Air India First.
Det säger inte så mycket.;) Det är många business-produkter som slår Air China och Air India First som nog är bland de sämsta First produkter som finns förutom TAG Angola då. EVA är bra i business men inte SÅ bra. Jag tyckte t.ex. inte om stolen i 787:an då den är ruskigt trång jämfört med SAS som har en liknande stol. 777 var nog bäst med A330 god tvåa. A330 har dock 2-2-2 har jag för mig när jag åkte den.

EVA Air A321
A21739C3-EBF9-4432-88CF-D0C68D898527.jpeg



EVA Air 787-9
7DDCCDE0-8E21-4223-BB9F-0E9AD8F0A840.jpeg


A38A8F34-5C18-4F15-A1A8-5240771DFE53.jpeg


CAF47B52-755A-46EB-AD44-B133D822EB60.jpeg


EVA Air A330
91652CBA-B25E-4829-B84D-EEFEA406E7C4.jpeg


6CCD0D4F-0EAD-48F6-8EBC-090AD3C25D61.jpeg


EVA Air 777-300ER
3D3E0A27-B085-4771-8A21-8E7ACBCF2E9A.jpeg


7140510D-FEAC-4B23-AD00-CCA5EB920CE3.jpeg


488A6315-49FA-4F42-96F1-10ABEAA2764C.jpeg
 
Toppen