simon_says91
Medlem
Jag tror fortfarande att det är SAS som stryper tillgängligheten och inte Lufthansa. Kanske i kombination med att Lufthansa vill ha mer betalt per First-segment.
Det finns ett antal andra konstigheter gällande tillgänglighet för EuroBonus. Som att t.ex det finns massor av SAS Plus segment på ARN-HEL/CPH online som sen inte går att boka för Sveg med AMEX vouchers.
Lufthansa First tillgängligheten är bara en av många svarta håll just nu. Det är bara två bolag som jag tycker har varit tillförlitliga gällande vad andra verktyg visar och vad som går att boka med SAS: TAP och Turkish.
Den teorin har jag haft länge att SAS själva blockerar möjligheten att boka. Jag minns att jag lyckades hitta en plats i augusti till MEX och sedan dess försökt flertalet gånger utan lyckas!
Kan även hålla med dig om att TK och TAP är det som är bäst när det gäller tillgängligheten.
Varför? Jo för att alla vi här på BC har okynnesåkt LH First fram och tillbaka till MEX i flera år och det blev dyrare för SAS per EB-poäng än vad de tjänar på att sälja poängen till Amex.
Sååååå du menar att jag ska bara acceptera att SAS f*ckar mig att inte få använda mina poäng? Är det så du gör?
+1 på den! De gjorde ju det på South East Asia - Zonen så varför kan de inte göra det mot Nord/Sydamerika? Menar om det bara är LH som flyger F på dessa routes mellan EU och Nord/Sydamerika (bortse från asiatiska bolag, routes som inte är kortast och som självklart inte går att boka).Inte alla.
Och om bokningstrycket är högt men man inte tycker att man har kostnadstäckning så höjer man normalt sett priset.
Sen är frågan hur många % av kunder som faktiskt bokar Lufthansa First? Menar jag känner inte många som kan ha den spontaniteten som krävs för att flyga en First med Lufthansa som i vissa fall kan handla om 2-3 dagar innan avgång. Man undrar hur många pesos SAS egentligen sparar på detta om det nu är så att dem som blockerar möjligheten att boka.