Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Nahoj

Medlem
Är det någon som vet, ifall det vid något tillfälle har varit möjligt att boka 2 passagerare på samma flygning i Lufthansa First med Eurobonus/AMEX 2-4-1 voucher?

Tack på förhand!
 

Senator

Moderator
Är det någon som vet, ifall det vid något tillfälle har varit möjligt att boka 2 passagerare på samma flygning i Lufthansa First med Eurobonus/AMEX 2-4-1 voucher?

Tack på förhand!

Svaret på den frågan är ja :) En av det största morötterna med vouchern dock med brasklappen att det normalt går bara att boka 14 dagar innan avgången. Om du tittar lite i trådarna om lyckade bokningar från 2017 till 2019 kommer du se rätt många av dessa.
 

Nahoj

Medlem
Svaret på den frågan är ja :) En av det största morötterna med vouchern dock med brasklappen att det normalt går bara att boka 14 dagar innan avgången. Om du tittar lite i trådarna om lyckade bokningar från 2017 till 2019 kommer du se rätt många av dessa.

Tack för svar, och för info om tråden med lyckade bokningar. Ska kika på det. Har själv åkt första klass med Lufthansa tidigare (så för egen del är det mindre viktigt att göra samma flygning), men skulle så gärna resa tillsammans med en för mig nära person i den klassen. I värsta fall, om det inte skulle lyckas med att boka två i första klass, får jag sitta något längre bak i planet i business class. :) Ska även tilläggas att jag i sådana fall får lösa "min" bokning på annat sätt, eller med en annan voucher, då man bara kan boka i en och samma bokningsklass med en voucher.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Tack för svar, och för info om tråden med lyckade bokningar. Ska kika på det. Har själv åkt första klass med Lufthansa tidigare (så för egen del är det mindre viktigt att göra samma flygning), men skulle så gärna resa tillsammans med en för mig nära person i den klassen. I värsta fall, om det inte skulle lyckas med att boka två i första klass, får jag sitta något längre bak i planet i business class. :)

Du kan tyvärr inte till min vetskap blanda så att en åker i Förstaklass medan du åker i affärsklass. Min erfarenhet är att alla i samma bokning måste åka i samma kabinklass. Så har det i alla fall varit med mina Eurobonusbokningar.
 

Nahoj

Medlem
Du kan tyvärr inte till min vetskap blanda så att en åker i Förstaklass medan du åker i affärsklass. Min erfarenhet är att alla i samma bokning måste åka i samma kabinklass. Så har det i alla fall varit med mina Eurobonusbokningar.

Tack för förtydligandet! Du har rätt i det. Så att det även blir tydligare för andra läsare, lade jag till följande i inlägget: "Ska även tilläggas att jag i sådana fall får lösa "min" bokning på annat sätt, eller med en annan voucher, då man bara kan boka i en och samma bokningsklass med en voucher.".
 
Last edited:
Toppen