Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Senator

Moderator
Har vi någon aning om när LH kommer att återuppta sin trafik med F? Vet att det finns viss tillgänglighet till JNB men försöker vill så oerhört gärna sy ihop en F resa med LH till USA (och vidare till CUN).

Lufthansa har flugit First under hela pandemin. T.ex så har vi flera medlemmar som har åkt Lufthansa First både till GRU och MEX. Däremot står många flygplan med First på marken så många klassiska rutter som JFK/EWR flygs med plan utan F.

Det går att flyga hem från CUN via USA så länge du stannar två veckor samt har negativt test tagen i CUN med intyg.

Den mer allmänna frågan om när man kan åka till USA finns det Inget svar på. Sök gärna lite i forumet, det står en del information om det du söker.
 

Hafermann

Medlem
Har vi någon aning om när LH kommer att återuppta sin trafik med F? Vet att det finns viss tillgänglighet till JNB men försöker vill så oerhört gärna sy ihop en F resa med LH till USA (och vidare till CUN).
Det finns med jämna mellanrum platser i F till MEX och GRU. Servicen ombord nästan som vanlig. Däremot ligger FCT i FRA fortfarande på is.
 
Någon som har märkt att SAS verkar ha täppt till Lufthansa F bokningar. Har försökt vid flertalet gånger att boka LH F till Mexico City och kundtjänst säger att de inte ser några platser. Platserna i O-klass syns på United, Air Canada, ANA men SAS säger: Nej nej de finns inget.......

Kan de vara Lufthansa som blockar mot SAS eller SAS som snålar långt? Kundtjänst yttra sig inte när jag påtalade ovan att flera andra bolag ser tillgängligheten.
 

Hafermann

Medlem
Någon som har märkt att SAS verkar ha täppt till Lufthansa F bokningar. Har försökt vid flertalet gånger att boka LH F till Mexico City och kundtjänst säger att de inte ser några platser. Platserna i O-klass syns på United, Air Canada, ANA men SAS säger: Nej nej de finns inget.......

Kan de vara Lufthansa som blockar mot SAS eller SAS som snålar långt? Kundtjänst yttra sig inte när jag påtalade ovan att flera andra bolag ser tillgängligheten.
SAS snålar på mycket för tillfället. Så troligt att det är där det ligger...
 
Lite sista minuten men jag pratade precis med "Tallinn" och han såg 3 platser i First FRA-MEX imorgon 13 april och 1 plats för retur 20 april MEX-FRA.
Kollar jag på awardfares så säger den 5 platser på både ut och hemresan så ser inte direkt något sammanhang mellan antal platser.
 
Lite sista minuten men jag pratade precis med "Tallinn" och han såg 3 platser i First FRA-MEX imorgon 13 april och 1 plats för retur 20 april MEX-FRA.
Kollar jag på awardfares så säger den 5 platser på både ut och hemresan så ser inte direkt något sammanhang mellan antal platser.
Det låter lovande! Den returen är jag sugen på! Men positivt att de kan se platserna :D
 
Angeånde att boka Lufthansa First med Eurobonuspoäng...
Okej, ska vi ta den här en gång för alla då...

Kan ni som representerar Chatflights här redogöra för denna så kallade bokning som promotas på Instagram? Eller ska vi helt enkelt fråga konsumentombudsmannen? #bondfångeri

Eurobonus Star Alliance Award
15 AUG 2021
FRA-LAX 12:05-15:05 Lufthansa Förstaklass

515270adcaf04254cf1bf5190568834a.jpg

Länk till inlägget: Chatflights
 

Båtens

Medlem
Har försökt söka en del på United på olika rutter men lyckas inte hitta varken First eller Business för LH. Går det fortfarande att boka med Eurobonus eller är det "on hold"?
 
Toppen