Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Zniper

Medlem
Verkar tyvärr vara extremt svårt att boka Lufthansa first.
Försökte boka en tripp till L-A under 3 veckor med närsomhelst resedatum, Men när man väl kom fram till Tallin efter sisådär 45min-1.5tim så fick man beskedet att det inte var tillgängligt trots man hittat tillgänglighet.
Fick tillslut tag på Oslo-Munchen-San Fransisco-LA med longflighten i first och Swiss Business hem för 76k poäng inkl vocher med avresa dagen efter så det var bara att sticka hem o packa väskan o dra iväg.
Känns som det kommer bli svårare och svårare att få tag på first biljetter :(
Fast San Fransisco och Los Angeles har alltid varit om inte de svåraste så iallafall bland de svåraste att hitta platser till så det säger inte så mycket men visst har det blivit mycket svårare med förut ”lätta” destinationer
 

palmen

Moderator
Verkar tyvärr vara extremt svårt att boka Lufthansa first.
Försökte boka en tripp till L-A under 3 veckor med närsomhelst resedatum, Men när man väl kom fram till Tallin efter sisådär 45min-1.5tim så fick man beskedet att det inte var tillgängligt trots man hittat tillgänglighet.
Fick tillslut tag på Oslo-Munchen-San Fransisco-LA med longflighten i first och Swiss Business hem för 76k poäng inkl vocher med avresa dagen efter så det var bara att sticka hem o packa väskan o dra iväg.
Känns som det kommer bli svårare och svårare att få tag på first biljetter :(
Nuförtiden verkar det knappt släppas mer än 4 dagar innan, men det kan säkert ändras framöver igen.
Var hade du hittat platser, vad som syns på United och Expertflyer stämmer väldigt dåligt med eurobonus just nu på Lufthansa First.
 

Parts

Medlem
Ringt varje dag till SAS. Idag 3de mars släppte de F för utresa 9de mars. JFK-FRA. Det vill säga 6 dagar innan.

Intressanta dock:
Utresan var med Swiss, och det är något konstigt i deras system som gjorde att de endast såg en plats och kunde bara boka en också.
Däremot, sökte agenten JFK-FRA separat så fanns 2 platser ledigt!
Slutade med att jag bokade om utresan från Swiss till SAS genom OSL.
 

Senator

Moderator
Ringt varje dag till SAS. Idag 3de mars släppte de F för utresa 9de mars. JFK-FRA. Det vill säga 6 dagar innan.

Intressanta dock:
Utresan var med Swiss, och det är något konstigt i deras system som gjorde att de endast såg en plats och kunde bara boka en också.
Däremot, sökte agenten JFK-FRA separat så fanns 2 platser ledigt!
Slutade med att jag bokade om utresan från Swiss till SAS genom OSL.

Innan forumet sätter eftermiddagskaffet i halsen, kan du bekräfta om du har bokat Lufthansa eller Swiss First med EuroBonuspoäng? ;) Lite svårt att tolka dit inlägg.
 

squeezen

Medlem
Ops sorry. LH first :)
Swiss var på utresan, men LH first är på hemresan.
Fortfarande oklart, men du menar första delen av utresan på ett enskilt ben antar jag? Men du pratar om FRA? Antar tex du ville åka ARN-ZRH-FRA-JFK men det gick inte så du åker ARN-OSL-FRA-JFK istället. Alla dessa legs är dock ”utresan”.
 

Felix

Medlem
Efter över en veckas dagliga morgonsamtal så fanns äntligen två First-platser tillgängliga mellan München och Mexico på fredag. Awardfares har visat upp sex tillgängliga platser på flera olika alternativ under senaste veckan, men inget som varit bokningsbart via Tallin. Hem flyger vi med Austiran från Los Angeles i Business.

Ser verkligen fram emot vår första First-resa! Tack till all hjälp som alla här delar med sig av.
 

Climber

Medlem
Awardfares har visat upp sex tillgängliga platser på flera olika alternativ under senaste veckan, men inget som varit bokningsbart via Tallin.

Kollade du lördagen den 7:e också, samma rutt? Den visar ju 4 platser på United idag? Jag lyckades boka en förra veckan på den flighten...
 

Parts

Medlem
Fortfarande oklart, men du menar första delen av utresan på ett enskilt ben antar jag? Men du pratar om FRA? Antar tex du ville åka ARN-ZRH-FRA-JFK men det gick inte så du åker ARN-OSL-FRA-JFK istället. Alla dessa legs är dock ”utresan”.

Tar det igen mer strukturerat, var lite väl snabb att skriva ner mina snurriga tankar.

Orginalbokning:
STO-NYC med Swiss
NYC-STO med Lufthansa
Båda i business.

Agenten hittar 2 platser i F på JFK-FRA. Men eftersom min bokning innehöll Swiss så kunde hon endast se en plats!
blev då till att boka om utresan för att få plats i First.
 
Toppen