Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Boten Anna

Ny medlem
Nej, jag betalde inte för konsultationen, ställde en fråga via Messenger. Tyckte att det var ett väldigt konstigt svar. Personen jag chattade med sa att man endast kan boka awards med Air China om man vill till Tokyo och flyga F. ANA släpper bara en plats per avgång (om ens någon) och LH släpper inga alls, och inga andra alternativ finns. Ska ringa Tallinn under dagen och se vad som går att hitta nu.
Väldigt märkligt uttalande, går utan problem att boka Thai, ANA, Singapore och Lufthansa utöver Air China om man vill flyga First till Tokyo.

Hej! Alexis på Chatflights här, det var jag som skrev. Tyvärr skrev jag fel till dig, sorry. Det jag borde ha skrivit är att det inte går att bevaka LH till Tokyo då det som sökmotorerna visar, och återges i bevakningsresultaten, inte stämmer med det som kan bokas. Därför har vi slutat bevaka 1st med Lufthansa och kollar bara tillgänglighet när vi ändå ringer och bokar annat. Det är enda sättet att ta reda på om det finns plats. Det var en kommunikationsmiss med min kollega som kom i vägen, sorry att jag skrev fel!
Var det även en kommunikationsmiss när du glömde att informera att det går bra att flyga Thai, Singapore och ANA om man vill resa i First till Tokyo?
Jag trodde ni skulle vara experter på detta?
 
Hej! Alexis på Chatflights här, det var jag som skrev. Tyvärr skrev jag fel till dig, sorry. Det jag borde ha skrivit är att det inte går att bevaka LH till Tokyo då det som sökmotorerna visar, och återges i bevakningsresultaten, inte stämmer med det som kan bokas. Därför har vi slutat bevaka 1st med Lufthansa och kollar bara tillgänglighet när vi ändå ringer och bokar annat. Det är enda sättet att ta reda på om det finns plats. Det var en kommunikationsmiss med min kollega som kom i vägen, sorry att jag skrev fel!
Så enda sättet att ta reda på om Lufthansa First finns är att ringa in, och ni kollar bara tillgänglighet när ni ringer in och bokar annat? Så för kostnaden 2490:- som ni tar för en bokning i förstaklass (per person) så orkar ni inte ringa in och kontrollera tillgängligheten?
 

Alexis

Medlem
Väldigt märkligt uttalande, går utan problem att boka Thai, ANA, Singapore och Lufthansa utöver Air China om man vill flyga First till Tokyo.


Var det även en kommunikationsmiss när du glömde att informera att det går bra att flyga Thai, Singapore och ANA om man vill resa i First till Tokyo?
Jag trodde ni skulle vara experter på detta?
Felet jag gjorde var att skriva att det inte går att boka dessa, det jag borde ha skrivit är att det inte går att bevaka dem. Alla bolag utom ANA har samma problem som LH på 1st Class Tokyo, att de resultat vi ser på bevakningarna online i de allra flesta fall inte går att boka. Så vi får träffar på tillgänglighet men sen ringer vi och då går det inte att boka. Det tar mycket tid för oss utan att vi får en bokning, och vi tar bara betalt för bokningar, så vi har haft svårt att få det att gå ihop. Därför lägger vi inga bevakningar längre på sånt som i 9 fall av 10 inte går att boka. Vi har valt att dela upp det så att vi har en expert på 1st Class, vilket inte är jag. Och så missförstod jag honom och skrev att det inte går att boka, det han menade var att det inte går att bevaka. Dumt misstag, men det är mänskligt att fela! :)
 

Alexis

Medlem
Så enda sättet att ta reda på om Lufthansa First finns är att ringa in, och ni kollar bara tillgänglighet när ni ringer in och bokar annat? Så för kostnaden 2490:- som ni tar för en bokning i förstaklass (per person) så orkar ni inte ringa in och kontrollera tillgängligheten?
Vi ringer in varje dag så vi kollar 1st Class dagligen.
 

Alexis

Medlem
Så enda sättet att ta reda på om Lufthansa First finns är att ringa in, och ni kollar bara tillgänglighet när ni ringer in och bokar annat? Så för kostnaden 2490:- som ni tar för en bokning i förstaklass (per person) så orkar ni inte ringa in och kontrollera tillgängligheten?
Och vi tar bara betalt 2490:- om vi hittar något som kunden vill boka, det kostar inget annars. Så vi måste orka ringa in, annars får vi inte betalt.
 

LPC123

Medlem
Typ så ja.



Och dom tar väldigt bra betalt.

"
Bonusresor Interkontinentalt, per person

  • 990 SEK i Economy och Premium Economy

  • 1 690 SEK i Business Class

  • 2 490 SEK i First Class
"
OJ det var en bra slant dom vill ha för att boka! :(
Nej detta forum är mycket bättre och troligen mer kunnande också :)
 

Xpressen

Medlem
Nu är vi ju rejält OT.

Det är väl bra att chatflights finns för dom som vill använda det, även om jag själv inte skulle göra det. Problem blir det ju dock när företaget representanter inte är kunniga på den tjänsten de säljer, vilket visserligen inte är speciellt ovanligt. Ett enklare sätt i det här specifika fallet hade ju varit att låta den så kallade ”first” experten svara på kundens meddelande.

Ont
Som många redan påpekat så är det går det att boka LH first med Eurobonus, jag gjorde det senast i tisdags förra veckan och resan ägde rum i fredags förra veckan.
 
Toppen