Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Viktigt att komma ihåg är också att en bonusresa som har påbörjats inte kan bokas om. För att lyckas få Lufthansa First både tur och retur behöver man alltså boka om båda sträckorna innan avfärd. Poängpriset för resan kommer också att bli för First även om man exempelvis flyger 1:a-klass i ena riktningen och ekonomi i den andra.

Bra poäng! Detta hade jag själv inte koll på.

Hur föreslår ni att man gör om man vill vara borta längre än två veckor? Släpper ANA, Thai eller andra bolag Award-platser i First med längre varsel än 2 veckor, så att man kan boka någon av dem på hemresan?
 

Meazza

Medlem
Bra poäng! Detta hade jag själv inte koll på.

Hur föreslår ni att man gör om man vill vara borta längre än två veckor? Släpper ANA, Thai eller andra bolag Award-platser i First med längre varsel än 2 veckor, så att man kan boka någon av dem på hemresan?
Ovanstående gäller givetvis när man har tur och retur bokad. En variant om man vill pricka in LH F igen är ju att boka två enkelresor istället – kostar då 120% i poäng (samt en ytterligare voucher om man har bokat 2-4-1).

Andra bolag har andra regler så det går absolut att boka.
 

Dbodenfo

Medlem
Jag gifter mig i augusti. Har en Amex voucher och en del poäng på SAS. Tänkte NYC - tror ni det är en idé att försöka?
 

colony

Medlem
ringde sas idag (amex eurobonus kund) och enligt killen på kundtjänst bokas amex 2-4-1 genom Amex direkt.
han gav mig ett 018nr jag skulle ringa.
Stämmer det han sa ?
 

palmen

Moderator
ringde sas idag (amex eurobonus kund) och enligt killen på kundtjänst bokas amex 2-4-1 genom Amex direkt.
han gav mig ett 018nr jag skulle ringa.
Stämmer det han sa ?
Både och, det är inte Amex du ringer. Numret du fick går till sas support i Tallinn och det är de som fixar alla Amex voucher bokningar. Numret är rätt, men fortfarande sas du kommer att prata med.
 

palmen

Moderator
Jag gifter mig i augusti. Har en Amex voucher och en del poäng på SAS. Tänkte NYC - tror ni det är en idé att försöka?
Beror gå att hitta lufthansa first om ni är lite flexibla. Ni kanske måste åka via Boston, Chicago eller Washington dock. Med dessa 4 städer borde ni kunna hitta något på era datum och sen lägga till en inrikes first med United om det behövs.
 

Avgeek

Medlem
Jag gifter mig i augusti. Har en Amex voucher och en del poäng på SAS. Tänkte NYC - tror ni det är en idé att försöka?
Absolut, har flera vänner som har åkt till NYC med LH F under sommaren. Om man kan vara lite flexibel så finns det platser, då det är flera avgångar dagligen till både MUC och FRA
 

famhanssons

Medlem
Jag har försökt läsa mig till min fundering och tycker inte riktigt att Tallinn svarar det BC anser vara rätt (vilket oftast är fallet).

Har en bokning ARN-IST-MLE ToR. Nu skulle jag vilja ändra outbound till ARN-FRA-BLR (LH First) men behålla inbound MLE-IST-ARN (TK C).
Jag trodde det var möjligt men en Open Jaw när man är i samma Zon men Tallinn hävdar att det inte går för det är 2 olika länder. Har jag missuppfattat något i alla andra trådar?
 
Toppen