Senaste nytt

[Tips] Boka en Star Alliance flygbiljett i specifik bokningsklass

Smuffe

Medlem
Jag får inte till något liknande när jag söker såsom ni gör med specifika bokningsklasser. Oavsett om jag väljer Economy eller Business/First i advanced search samt lägger in de bokningsklasser som jag letar efter så kommer det upp samma priser oavsett.
Vad gör jag för fel?

Jag letar efter Premium Economy och Business Class från Arlanda till Manila.
Det kommer visserligen upp en intressant variant med Turkish och Asiana via Istanbul och Seoul i economy men...

Kan någon av er hjälpa mig med rätt sökmetod på Uniteds hemsida?

Tack och bugar ödmjukast!

Stockholm ----> Manila
UT: 15/6 (13, 14, 16, 17 fungerar också)
Retur: 31/8 (29 och 30 fungerar också)
Alternativa datumen inte relevant då jag vill lära mig hur jag på ett så smidigt och bra sätt som möjligt kan söka i United enligt er expertis i den här tråden. :)
 

Smuffe

Medlem
@Senator Du menar att jag väljer att söka via multi istället för som nu, ARN - MNL och får de priser som kommer upp?
Listan över alternativ när jag söker med bokningsklass i Eco eller Biz/First ligger på mellan 18400-55XXX kr.
Så det är inte så imponerande...

Alternativet med Turkish och Asiana var economy så det priset på 18K var heller inte så lockande.
 

Senator

Moderator
Två saker:
Jag kollar alltid ExpertFlyer för priser och tillgänglighet först
Sedan gör jag segment för segment så jag får de flygbolag jag önskar.

Prisregler är en djungel. T.ex finns det kanske inga bra priser av kombo Asiana och Turkish.

Som tidigare sagt: detta funkar väldigt bra inom Europa och USA, men jag är inte säker att det funkar lika bra på resor från Europa till Asien på andra bolag än Lufthansagruppen och SAS.
 

Meazza

Medlem
Jag har försökt boka en biljett med 6 legs med LOT i en specifik bokningsklass. Bokningen har dock inte blivit biljetterad, och varje gång jag har ringt in till United så har jag fått besked om att någonting har blivit tokigt men att jag ska återkomma ett dygn senare.

Idag - under mitt tredje samtal - så blev jag kopplad till deras web support, och får där besked om att de bara ställer ut biljetter om minst ett leg är med United. Det har ingen annan sagt och jag ser heller inte den informationen någonstans.

HUACA? (Börjar att bli lite less på det här.)
 
Jag har försökt boka en biljett med 6 legs med LOT i en specifik bokningsklass. Bokningen har dock inte blivit biljetterad, och varje gång jag har ringt in till United så har jag fått besked om att någonting har blivit tokigt men att jag ska återkomma ett dygn senare.

Idag - under mitt tredje samtal - så blev jag kopplad till deras web support, och får där besked om att de bara ställer ut biljetter om minst ett leg är med United. Det har ingen annan sagt och jag ser heller inte den informationen någonstans.

HUACA? (Börjar att bli lite less på det här.)
Isåfall är det en ny regel, jag har aldrig varit med om det förut. Jag hade testat HUACA.
 

Meazza

Medlem
Isåfall är det en ny regel, jag har aldrig varit med om det förut. Jag hade testat HUACA.
Jag tyckte att det lät mycket märkligt, och skulle det stämma så faller ju idén med att boka via dem (givetvis så länge man inte har ett leg med United). Nu kunde jag ändå lägga upp resan över telefon med LOT så det löste sig.

För mig hände följande:
* Bokade via united.com.
* Fick mail från United att kontakta dem om inte biljetten blivit utställd inom 24 timmar.
* Fick ingen biljett, ringde in.
* Kundtjänstperson 1 (K1) påstod först att den cancellerats då jag inte lämnat några betalningsuppgifter. Det hade jag visst så det tog han tillbaka efter ett tag. Det slutade med att han faktiskt inte visste varför den inte gått igenom men han skulle se till att den gjorde det. "Call back in exactly 24 hours to finalize your ticket".
* Ringde in dagen efter. K2 meddelade att han såg K1:s noteringar om min biljett men att absolut ingenting var skickat till LOT, och han kunde heller inte få fram någon historia. Så jag fick dra samtliga 6 legs över telefon. Han la in dessa och justerade priset (som hade hunnit gå upp lite). "Call back in exactly 24 hours to finalize your ticket".
* Idag ringde jag då in (igen!). K3 såg vad K2 hade gjort men förstod inte varför biljetten inte ställts ut. Det var från honom jag sen kopplades till web support som gav besked om att de inte ställde ut biljetter som inte innehöll någon flygning med United.

Hursomhelst en massa spilld tid för min del. :(
 
Är det någon som har lyckats göra dessa bokningar med Uniteds nya hemsida, jag har lyckats förut med gammla men när jag försöker nu blir det bara väldigt dyra biljetter i högre bokningsklasser än jag specifierat. :(

Försöker mig på:
LH2415 ARN-MUC Z 29 APR
LH9440 MUC-FLR Z 29 APR

SK2686 BLQ-CPH P 04 MAY
SK1428 CPH-ARN P 04 MAY
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som har lyckats göra dessa bokningar med Uniteds nya hemsida, jag har lyckats förut med gammla men när jag försöker nu blir det bara väldigt dyra biljetter i högre bokningsklasser än jag specifierat. :(

Försöker mig på:
LH2415 ARN-MUC Z 29 APR
LH9440 MUC-FLR Z 29 APR

SK2686 BLQ-CPH P 04 MAY
SK1428 CPH-ARN P 04 MAY
Det ser ut som att SAS P klass biljett för Stockholm-Bologna (eftersom det är en open jaw, blir priset av Stockholm-Bologna) inte tillåter kombination med Lufthansa biljett.

Fare basis: PSRSAVER
Kod:
COMBINATIONS

   OPEN JAWS/ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS
     FARES MAY BE COMBINED ON A HALF ROUND TRIP BASIS
     -TO FORM SINGLE OR DOUBLE OPEN JAWS WHICH CONSISTS
      OF NO MORE THAN 2 INTERNATIONAL FARE COMPONENTS AND
      THE OPEN SEGMENT AT ORIGIN MUST BE IN ONE COUNTRY.
      THE OPEN SEGMENT AT DESTINATION HAS NO RESTRICTIONS
      A MAXIMUM OF TWO INTERNATIONAL FARE COMPONENTS
      PERMITTED. MILEAGE OF THE OPEN SEGMENT MUST BE EQUAL/
      LESS THAN MILEAGE OF THE LONGEST FLOWN FARE
      COMPONENT.
     -TO FORM ROUND TRIPS/CIRCLE TRIPS.
     PROVIDED -
       COMBINATIONS ARE WITH ANY FARE FOR CARRIER SK IN
       RULE DKE1/DKE2/EMEC/EMNO/EMO1/EMO2/FIEC/FIFX/OBAG/
       SAV1/SEE1/SEE2 IN TARIFF
       IPREURP - WITHIN EUROPE-INTERNATIONAL.

   END-ON-END
     END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
     FARES. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS. SIDE TRIPS
     PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
     PROVIDED -
       COMBINATIONS ARE WITH ANY -FLEX/-FLEXK/-FLEXS TYPE
       FARES FOR CARRIER WF WITHIN NORWAY.

   END-ON-END
     END-ON-END COMBINATIONS PERMITTED WITH DOMESTIC
     FARES WITHIN ROMANIA. VALIDATE ALL FARE COMPONENTS.
     SIDE TRIPS PERMITTED WITH NO RESTRICTIONS.
 
Toppen