Senaste nytt

[Tips] Användbara tips om bonusresor med bmi Diamond Club miles

Elsson

Medlem
Hade tråkigt och signade av någon outgrundlig anledning upp för ett medlemskap i BMI och köpte sedan 24000 miles. Inser nu i efterhand att det kanske inte var det mest välgrundade beslutet jag tagit och undrar helt enkelt om ni har några tips på vad jag kan göra med dem?

Antingen så åker jag på någon form av semester själv (fast det låter tämligen tråkigt om jag inte maxar F) eller så måste jag ta med min sambo..

What to do..

För 22500 miles + 150 GBP + skatter kan du flyga business class t o r från Skandinavien till zone 5 mellanöstern + väst och öst Afrika, så varför inte signa upp sambon och köp miles till det kontot också så kan ni åka tillsammans till Zanzibar eller Dubai eller båda.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om ni bokar som 2st enkel så kan ni göra stopover både på dit och hemresan.
 
För 22500 miles + 150 GBP + skatter kan du flyga business class t o r från Skandinavien till zone 5 mellanöstern + väst och öst Afrika, så varför inte signa upp sambon och köp miles till det kontot också så kan ni åka tillsammans till Zanzibar eller Dubai eller båda.
Om ni bokar som 2st enkel så kan ni göra stopover både på dit och hemresan.

Brukar inte YQ och skatter vara en hel del på en sån resa?
 
Och enda sättet att räkna ut allt är att ringa bmi ICC eller hur? "Verri difikalt, verir difikalt"(med pendlande huvud från sida till sida)
 
Du kan söka likadan routing på ITA och räkna.
Totalpris - baspris = skatter

Om din routing är komplicerad, så kan du söka enkelresa i taget och akkumrera dem.
Tack, ska försöka göra så.
Förresten, är det normalt att det syns inga Award platser tillgängliga med TK på IST-ARN eller IST-NYC?
 

Dr. Miles

Expert
Tack, ska försöka göra så.
Förresten, är det normalt att det syns inga Award platser tillgängliga med TK på IST-ARN eller IST-NYC?

Jag har inte sökt Istanbul-New York för ganska lång tid, så kan jag tyvärr inte svara på.
Men när det gäller Istanbul-Stockholm då har jag sett många gånger helt slut på award platser på den här rutten.
 
Jag har sökt onlyne både med ExpertFlyer och Awardfinder på många destinationer dit TK flyger ensamma från IST. No luck, tomt, undrar om inte de skapar platser efter förfrågan.
 

Elsson

Medlem
Tack, ska försöka göra så.
Förresten, är det normalt att det syns inga Award platser tillgängliga med TK på IST-ARN eller IST-NYC?

Jag försökte hitta Award platser i C med TK igår mellan IST-JFK/LAX/YYZ men hittade inte en enda plats under hela mars så det verkar vara ont om dom tyvärr.
 
Toppen