Senaste nytt

[Tips] använda Avios och undvika bränsletillägg

Dr. Miles

Expert
Hur mycket blir det med Cash&Points? (största delen cash)

2.500 avios + 281 SEK.

Screenshot20140331_3.png
 

Dr. Miles

Expert
Vilket innebär att man kan köpa en biljett för 72EUR (3000 avios) + 203SEK kan ju vara bra att veta om inrikes one-way är dyra, ska ju bli intressant att se hur last-minute tillgången blir på 4500-biljetterna

OBS, 4.500 avios gäller inte på alla inrikes flygningar. Bara upp till 600 miles flygavstånd per segment.
 

Jonas C

Medlem
600 eller 650 miles?
Nu väntar jag på köpkampanj till Avios :D Helt plötsligt känns ju det helt fel att hoppat på TopBonus istället för avios.

+1. Sitter med 6000 TopBonus miles som inte går att använda till något. Hade jag lagt flygen till BA hade jag kunnat fått ihop till en enkelresa hem från Montreal.
 

jumbooze

Medlem
Vilket innebär att man kan köpa en biljett för 72EUR (3000 avios) + 203SEK kan ju vara bra att veta om inrikes one-way är dyra, ska ju bli intressant att se hur last-minute tillgången blir på 4500-biljetterna
Följer upp mig själv med att man kan köpa 2500 SPG och sedan föra över dem till BA, då kostar det 87,50 USD istället för 72EUR men då blir det mindre "direkt" då transfers tar tid.
 

Jonas C

Medlem
Försöker boka DCA-LGA med US Airways, men av någon märklig anledning kommer det inte upp några flyg som går senare än 14.00. Det kan väl omöjligen vara slut på bonusplatser då det går flyg varje timme fram till 22 på kvällen? Har testat det mesta men inget tycks fungera.

Jag söker i Juni omkring 18-21:a.
 
Toppen