Senaste nytt

Tips AirReview.com

Gus

Medlem
Många amerikanska flygbolag erbjuder inte gratis alkoholhaltiga drycker på deras longhaul linjen i ekonomiklass.
Delta är det enda amerikanska bolag vad jag vet som erbjuder gratis alkohol i ekonomiklass. Detta gäller dock bara på flygningar över 6 timmar.
 

Gnopps

Medlem
Delta är det enda amerikanska bolag vad jag vet som erbjuder gratis alkohol i ekonomiklass. Detta gäller dock bara på flygningar över 6 timmar.
...och endast i sambad med måltider (såvida du inte sitter i deras "Economy Comfort"). Men fortfarande bättre än inget :)
 

MrB

Medlem
... hemliga spaken på C-sätten ...


Någon som har lyckats lokalisera/använda den "hemliga spaken" som påstås kunna få SK:s A330/340 C-säten att luta 10 grader extra, dvs till helt horisontellt läge? Eftersom det går 360 grader på ett varv är det flera varv som har gått förlorade för min del, om spaken inte är en skröna förstås ;) Tycker att man borde ha hört talas om den tidigare, men ibland missar man värdefullt vetande…

Det enda manuella reglaget jag känner till är ett litet handtag som sitter under benstödet. När de nuvarande stolarna introducerades hände det ganska ofta att benstödet inte ville skjutas ut helt med motorernas hjälp, och då fick man dra i handtaget för att lösa det med handkraft.

Jag har sett en kreativ lösning för att skapa ett horisontellt säte. Det var på SK983 (CPH-NRT) och jag satt på rad 7 (första raden i bakre C-kabinen, dvs ingen stol framför). Bredvid mig satt en man som hade minutiös ordning på sina prylar och det märktes tydligt på hans beteende att han var en van resenär. När det blev dags att sova fällde han sätet helt, men sen drog han in benstödet och ställde sig upp. Ok, han kom på att han behöver besöka toaletten tänkte jag, men istället plockade han ner sitt handbagage och ställde det framför stolen. Sen plockade han även ner sin resegarderob. Märkligt, skall han ta på sig kostymen nu...? Det visade sig dock att resegarderoben inte innehöll en kostym, utan en hopvikbar madrass. Denna fällde han ut och placerade den i stolen och ner över väskan som finurligt nog var i samma höjd som sittdynan, och vips hade han skapat en helt horisontell bädd. Väldigt utstuderat, men han löste ett problem som inte borde ha funnits där från början.
 

jumbooze

Medlem
Någon som har lyckats lokalisera/använda den "hemliga spaken" som påstås kunna få SK:s A330/340 C-säten att luta 10 grader extra, dvs till helt horisontellt läge? Eftersom det går 360 grader på ett varv är det flera varv som har gått förlorade för min del, om spaken inte är en skröna förstås ;) Tycker att man borde ha hört talas om den tidigare, men ibland missar man värdefullt vetande…

Det jag har sett om denna är om man gräver på flyertalk så finns den omnämnd och jag har sett bilder på hur man gör i kombination med tråden på flyertalk, inte dirket länkade men man kunde googla fram dem met lite infor från trådarna sparade tyvärr inte länken till bilderna... men det var inget enkelt handgrepp iaf.
 
Toppen