Senaste nytt

Tips önskas om New Delhi

Vi har vänner som bor vid "M Block Market GK2" nära Jahanpanah Forest i södra Delhi. Har börjat kolla på biljetter för hela familjen (dvs 2 årig Linnea och fru).

Verkar vara en smått stökig stad att åka till, är lite tveksam om det blir bra med dottern. Kommer bo på all-in 5 stjärniga hotell, fanns flera som verkade trevliga.

Har ni erfarenhet av att resa med barn till Delhi? Kommer vi lämna hotellet? :)
 

agehall

Medlem
Kommer vi lämna hotellet? :)

Det skulle jag nog tro. Mitt största problem med Indien är värmen. Jag tål inte värme speciellt bra utan mår bara illa när det är över 25C. Om man inte har det problemet är det inga stora problem att ta sig utanför hotellet. Man hyr en chaufför som kör en dit man vill och sedan är allt lungt.
 

Resenären

Medlem
New Delhi är den enda plats jag besökt och som jag lovat min fru att hon inte behövde följa med till. Vid mina första besök bodde jag på:
Starwood Preferred Guest - Hotel Offers and Loyalty Program spg.com
Beroende på årstid, dvs på utetemperatur, så lämnade jag nödvändigtvis inte hotellet mer än för att åka till jobbet i Noida.
Senare bodde jag på http://www.shangri-la.com/newdelhi/erosshangrila/about/ ett mycket trevligt och bra hotell. Båda erbjöd hämtning och avlämning på flygplatsen med egen fin bil.
Biltrafiken är minst sagt kaotisk i staden, men nu är tunnelbanan bättre utbyggd än när jag var där och den fungerade utmärkt.
 

agehall

Medlem
Just ja, ang trafiken, det kan vara läge att ta en valium innan man ger sig ut i den. Det kan rädda livet på en eftersom man inte får hjärtattack i varje korsning.
 
Smått stökig stad är ett milt uttryck, jag hade inte åkt dit med mina barn. Tror inte ni kommer lämmna hotellet speciellt mycket utan bil. Håller på att försöka undvika åka dit i december men då blir det helt säkert en tur Q1 2014, jag ser aldrig fram emot mina Indien turer. Det bästa med att vara i Indien är att få åka hem....
 
Har inte sett din fråga Martin, så blir ett sent svar. Jag gillade kaoset i New Delhi, men jag hade inte åkt dit med fru och barn. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Bangkok t.ex tycker jag funkar väldigt bra med barn, vilket också många ser som en kaotisk stad. Däremot så känns New Delhi som en ytterlighet, åt båda hållen, vackert, skitigt, fridfullt, kaotiskt, rikt, fattigt etc.
 
Toppen