Senaste nytt

Tips önskas om New Delhi

Jag har ingen erfarenhet av hotell i Agra men jag vet att det tar nu ca 2h till Agra från Dehli med nya motorvägen.

Är tyvärr i Dehli nu och det är bara +48 grader idag......
Ohh, ändå 2 grader mer än när jag frågade kollegorna förra veckan...
Har du varit i Agra / Taj Mahal då? Jag känner att det kan vara värt att faktiskt ta en semesterdag och se bygget, är ju ändå på listan över "underverk". Skulle som sagt vilja se det i soluppgången, dels för att det skall vara vackert, dels för att slippa folkmassan, dels för att slippa värmen (då är det väl bara 40 grader...)
 

Homer

Medlem
Ohh, ändå 2 grader mer än när jag frågade kollegorna förra veckan...
Har du varit i Agra / Taj Mahal då? Jag känner att det kan vara värt att faktiskt ta en semesterdag och se bygget, är ju ändå på listan över "underverk". Skulle som sagt vilja se det i soluppgången, dels för att det skall vara vackert, dels för att slippa folkmassan, dels för att slippa värmen (då är det väl bara 40 grader...)

:rolleyes:
När jag besökte Agra för något år sedan var det varmare än i Dehli, 47 grader, vi hyrde cykeltaxi och blev
trampade runt mellan monumenten för några rupees.
 
Taj Mahal är helt klart värt ett besök, det är ju ett underverk. Besökte det en dag förra året och det är ett imponerande bygge. Åkte över dagen på kostigar som tog 5-6h enkel väg. Dom sa idag att det ska det vara bättre med nya vägen.
 
Taj Mahal är helt klart värt ett besök, det är ju ett underverk. Besökte det en dag förra året och det är ett imponerande bygge. Åkte över dagen på kostigar som tog 5-6h enkel väg. Dom sa idag att det ska det vara bättre med nya vägen.
Jag har hört runt 2.5 timmar, och läste 2 timmar här. Vilket gör det ok att åka på eftermiddagen dagen innan så man kan vara där under soluppgången.
 

Homer

Medlem
Taj Mahal är helt klart värt ett besök, det är ju ett underverk. Besökte det en dag förra året och det är ett imponerande bygge. Åkte över dagen på kostigar som tog 5-6h enkel väg. Dom sa idag att det ska det vara bättre med nya vägen.

Eh, redan för 15 år sedan kunde man åka tåg och det tog ca 2 timmar, 1:a klass tåg i Indien är f.ö. både billigt och bra.
 

Homer

Medlem
Tid i bil kan lätt bli timmar i Indien. Har aldrig provat tåg ännu, bara sett de överfulla på håll.

Du har tittat på fel sorts tåg, 1:klass är det enda som gäller och det är ganska billigt.

Billigt är däremot inte

Palace On Wheels Official Website Luxury Trains India, Travel India, Tour India, Palace Train Rajasthan

Palace on Wheels Tour India,Palace on Wheels Train Tour Packages,Palace on Wheels Travel,Palaceonwheels Luxury Train India,Palace on Wheels Luxury Train Tours
 

Detta kan man kalla tåg. Blir oftast hämtad av leverantör med bil, men idag efter 40 mil tor och totalt 13h i bil sa vi ifrån att nästa gång blir det tåg som bara tar 4 h enkel väg.
 
Toppen