Senaste nytt

Tips önskas om New Delhi

Gus

Medlem
Var i Mumbai kommer du att bo? Om du bor på ett hotel inom Tai gruppen kommer du att vara mycket nöjd med allt de har att erbjuda.

Det finns många mycket bra restauranger i Mumbai men utan en lokal guide eller en bra conciger så är det svårt att hitta rätt.

Vad planerar ni att göra på er semester?

Vi kommer att bo 2 nätter på Taj Mahal Palace och 2 nätter på Four seasons. Kunde inte bestämma vilket som såg finast ut så vi tog båda! Vi vill mest äta indisk mat och dricka Kingfisher. Och ligga vid poolen ochspela yatzy!
 

kangru

Medlem
Vi kommer att bo 2 nätter på Taj Mahal Palace och 2 nätter på Four seasons. Kunde inte bestämma vilket som såg finast ut så vi tog båda! Vi vill mest äta indisk mat och dricka Kingfisher. Och ligga vid poolen ochspela yatzy!

Skall ni bo på Taj Mahal så tycker jag att ni skall utnytja det till fullo och få den hjälp ni behöver av dem. Jag bodde på deras 'budget' hotel Taj Lands End för ett par månader sedan och jag kan lugnt säga att jag blev överväldigad av deras service och då ligger Taj Mahal en bra bit över Lands End.
 
Vi vill mest äta indisk mat och dricka Kingfisher. Och ligga vid poolen och spela yatzy![/QUOTE]

Mycket annat går inte att göra i Mumbai, ok det finns en del bra barer downtown 20km från flygplatsen, räkna med att åka 10km i timmen med bil. Jag skulle aldrig åka dit på semester, när det finns så mycket underbara platser i världen.
 

gusten

Medlem
Var försiktig med maten. Håll dig till lyxhotellen, undvik sallader och se helst till att maten är glödhet. Givetvis bara bottled water. När jag var där 1989 (längesedan) fanns det ett häftigt gammalt hotell som hette Imperial tror jag, där vi tillbringade dagen vid poolen. Delhi är varmt, stökigt, smutsigt. Utanför vårt pensionat mötte vi en ko -och i en annan gränd en elefant. Döda hundar låg lite varstans.

Som någon sade: åk till Taj Mahal, ett av de mycket få platser som överträffar sitt rykte när du väl kommer dit. Makalöst vackert.

(Ser att Imperial finns kvar - är numera 5 star luxury. 1989 minns jag det mer som charmigt kolonialt och lite bedagat).
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag ska på semester till Bombay om några veckor. Stämmer det mesta ni skrivit om Delhi även om Bombay? Bör man bara äta på "fina" restauranger?

I princip stämmer det för hela Indien.

Vi vill mest äta indisk mat och dricka Kingfisher. Och ligga vid poolen ochspela yatzy!

Visst kan du få bra indisk mat i Indien, men det kan du även få i UK. Dricka Kingfisher rekommenderar jag inte - det är bland de sämst lokala öl jag druckit. Drack en halv flaska och sedan blev det en Heiniken istället.

Varför åker ni till Mumbai och inte tex Goa, som nog är betydligt trevligare att semestra i..?
 

Senator

Moderator
Jag har varit i Guargon ett antal gånger, och bodde bland annat på Trident Guargon som är bland det bästa jag har upplevt på alla resor jag har gjort. Fantastisk mat, bland annat en indisk regional restaurang som ligger på hotellet.

Jag är väl så där förtjust i Indien överlags, men älskar maten. Ångrar på att jag aldrig åkte in till "Old Delhi" samt åkte till Taj...

Jag var där i arbetssyfte och jobbade rejält mycket, även helger så jag hann inte se så mycket av staden/landet..
 

Gus

Medlem
Dricka Kingfisher rekommenderar jag inte - det är bland de sämst lokala öl jag druckit. Drack en halv flaska och sedan blev det en Heiniken istället.

Varför åker ni till Mumbai och inte tex Goa, som nog är betydligt trevligare att semestra i..?

Jag älskar indisk öl och däribland Kingfisher! Vi valde Mumbai eftersom vi bara har en långhelg på oss och vi fick smidiga och bra biljetter till Bombay! Min farbror som bott i Indien de senaste 10 åren rekommenderade Bombay eftersom han säger att lite av allt från Indien finns samlat där. Jag ser fram emot att besöka baren på Four Seasons, Aer Bar Mumbai | Bar Mumbai | Four Seasons Hotel Mumbai. Där ska jag dricka Bombay Sapphire gin :).
 
För mig är Kingfisher är en ok ljus öl. Fourseasons baren är häftig bara det inte är för mycket smog. Bombai Gin ska drickas på Bombai hotell som ligger downtown vid gateway of India i Bombai.

Räkna med att det är varmare än 28 grader.
 
Toppen