Senaste nytt

Tips önskas - flyga hem "åt fel håll"

karho

Medlem
Känns väl inte alls fel, har du sedan bokat hemresan via MUC-FRA-ARN i LH C eller?
Har inte full koll på om du får FCT eller FCL access med en sådan biljett eller om du behöver ha det på samma bokning.
Men kan vara värt att kolla...

På grund av "#¤% Lifemiles går det ju inte att mixa klasser, så bokade F LAX-MUC som separat biljett. Tänkte boka till MUC-ARN som separat C award idag, men då var de såklart slut, så fick bli en LH ekonomibiljett med Lifemiles. Tveksamt värde, och direkt hälsofarligt att gå direkt från F till M. Finns såklart andra alternativ, och möjligen även klämma in FRA på nåt sätt, men måste hem den kvällen och med landning 17:25 i MUC var det tight med options.

Gällande access har jag lusläst här och på annat håll, och det verkar vara tillgång till FCL på MUC med inkommande F biljett, så håller tummarna att det funkar. Ett bad och lite bubbel är vad som behövs för att överleva de sista 2:05 hem till ARN.
 

A380*G

Medlem
Känns väl inte alls fel, har du sedan bokat hemresan via MUC-FRA-ARN i LH C eller?
Har inte full koll på om du får FCT eller FCL access med en sådan biljett eller om du behöver ha det på samma bokning.
Men kan vara värt att kolla...

Behöver inte ha det på samma bokning, räcker med BP för arrival samma dag. Man kan ju använda FCL som arrival lounge.
 

Glenn E

Medlem
Om du tar dig till IAD finns UA F till FRA 22.00 2 oktober. Efter 90 min i FCT går anslutningen till KIX med LH F.:)
Finns i Lifemiles.
 

karho

Medlem
Jo förresten, glömde skriva det, jag styrde upp en LH C biljett hem från MUC, så då bör det väl va lugnt med access till FCL.
 
Toppen