Senaste nytt

Tillträde till lounge

Det verkar stämma, ingen tillgång till lounge i Göteborg. Har nu läst och jämfört SAS och Star Alliance generella regler ännu en gång... Hade flyget från Oslo varit med SAS verkar det som att det skulle ha gått (SAS regler). Men nu är det Star Alliance generella regler som gäller och då måste man
1) resa med ett Star Alliance-flyg.
2) Åka med en biljett bokad i en Business Class-bokningsklass från den aktuella flygplatsen.
Joakim, du får ordna ett guldkort helt enkelt!

Jag tror att du kan ha fel iom att Wideroe är ett SAS bolag & att de är anslutan till SAS program Eurobonus med samma regler som SAS, Om EuroBonus så jag tror att det är OK.
 

Roger J

Medlem
Det är lite svårutrett och det finns en stor möjlighet att bli insläppt i Göteborg med ovanstående scenario. Men eftersom Business Class-biljetten är med Turkish Airlines och inte SAS kan nog en väldigt nogrann loungereceptionist i Göteborg hävda Star Alliance-policyn med "local airport". Jag skulle gå förbi och försöka men acceptera ett nej. I Oslo blir det självklart inget problem att använda SAS-loungerna.
 

Joakim

Medlem
Tack för alla inlägg.

Jag gissar att Roger sammanfattade det hela ganska bra efter att ha velat lite hit o dit i frågan...:rolleyes:
Det var väl vad jag själv hade gissat, men faktum kvarstår, att i SAS regler står det ingenting om att biljetten ska vara på samma flygplats, bara samma dag.

Ang guldkortet Roger, hoppas jag att min kalkyl håller som, nästan, ger mig ett på A3 efter denna resa. Och då blir det ett *G så fort jag gjort ett ytterligare ett skutt.

Vi kommer i vilket fall att försöka komma in på TK biljetten, men det kanske finns någon EBG som inte har nytta av lounge-vouchern som skickades ut med Eurobonus Traveler, i så fall mottages den varmt som backup.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Om vi byter allians ett slag till OW så skriver de på sin hemsida: "Emerald and Sapphire members may invite one guest to join them in the lounge." Frågan är om gästen måste flyga med ett OW-bolag, eller vilket bolag som helst?
 

Joakim

Medlem
Såja då var det dax att rapportera utfallet.

Lite som väntat blev det nobben att komma in. Personalen (inhyrd) hänvisade till att biljetten måste vara business från GOT.

Jag frågade lite om reglerna men tror att jag har bättre koll än vad hon hade:cool: Hon kunde inte hänvisa till annat än att "så var reglerna" men tyckte att jag skulle kontakta SAS om det var något oklart.

Då vi även var utrustade med loungebiljetter tack vare BC-medlemmar lät jag bli att tjafsa och plockade upp dom.

Loungen var, förutom tidningsutbudet, ganska medioker. Tycker nog att Menzies vägg i vägg är bättre.
 
Toppen