Senaste nytt

Tillträde Malpensa Lounge på SAS/AirDolomiti

stare

Medlem
Skall resa med SAS till Milano tor. Men returen från Milano är en "Operated by AirDolomiti".
Har jag ändå tillträde till *A Loungen på Malensa, har EBG?
 

NotRyan

Medlem
Skall resa med SAS till Milano tor. Men returen från Milano är en "Operated by AirDolomiti".
Har jag ändå tillträde till *A Loungen på Malensa, har EBG?

Om det är en SAS flight så ja, då kommer du in i Lufthansa loungen.

Flyger AirDolomiti åt SAS
@stare vad är det för SK nummer på flygningen?

Jag skulle gissa på att det handlar om en Air Dolomiti via Lufthansa, och då beror det på om det är en codeshare eller wetlease. Om det är en wetlease på rent LH-nummer så kommer du helt klart in. Om det är en codeshare och du reser i Business så kommer du in om Air Dolomiti erbjuder lounge åt Business, om du däremot åker economy torde du egentligen inte komma in i loungen då Air Dolomiti inte är med i Star Alliance och Eurobonus inte har avtal med Air Dolomiti. Dock skulle jag prova ändå. Om det skulle vara så att Businesspax kommer in så kan det gå.
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle gissa på att det handlar om en Air Dolomiti via Lufthansa, och då beror det på om det är en codeshare eller wetlease. Om det är en wetlease på rent LH-nummer så kommer du helt klart in. Om det är en codeshare och du reser i Business så kommer du in om Air Dolomiti erbjuder lounge åt Business, om du däremot åker economy torde du egentligen inte komma in i loungen då Air Dolomiti inte är med i Star Alliance och Eurobonus inte har avtal med Air Dolomiti. Dock skulle jag prova ändå. Om det skulle vara så att Businesspax kommer in så kan det gå.
Förtydligande: Om det är en SK-codeshare, men om det underliggande LH-numret är ett "LH-metall" nummer så kommer du in i loungen, men inte om det är ett "EN-metall" nummer i botten.

Exempel: Om Air Dolomiti skulle köra LH 1863 MXP - MUC, så kommer du in i loungen, men om du är bokad på LH 9513 MXP - MUC så kommer du inte in då den är en codeshare och underliggande numret är EN 8269.
 
Last edited:

stare

Medlem
Ok, ett annat exempel, om jag tex flyger SAS SK123, Operated by AirBaltic (som inte är *A), kommer jag in i SAS Loungen då?
 

palmen

Moderator
Ok, ett annat exempel, om jag tex flyger SAS SK123, Operated by AirBaltic (som inte är *A), kommer jag in i SAS Loungen då?
Ja, då det är en sas flight där sas köper in Air Baltic för att utföra sas flygning.
Hade det varit SK9123 så hade du knte kommit in i loungen då det är codeshare på en Air Baltic flight och inte en sas flight.
 
Toppen