Senaste nytt

Tillgång till Lounge

nicknice

Ny medlem
Fler flygbolag har t.ex. om man når 1 miljon poäng/miles att man blir "lifetime gold". Är detta något som SAS Eurobonus har? Någon som vet?

Niclas
 

JacobGBG

Medlem
Årskravet känns lite löjligt sniket, är det standard för livstidsmedlemskap i olika program? Vet att det inte finns något sådant i hotellprogram åtminstone.
 

tourist

Medlem
Årskravet känns lite löjligt sniket, är det standard för livstidsmedlemskap i olika program? Vet att det inte finns något sådant i hotellprogram åtminstone.


Jag har inte hört att någon annan har det, och jag tycker också att det är fel. Men rent ekonomiskt är det ju berättigat, "livstid" är inte ett lika omfattande utlovande av lounge- och FastTrack-utnyttjande betalt av SAS för kunder som fyllt 60 som motsvarande för 30-åringarna som hänger här. Lite relaterat: Jag känner en "bra kund" som fick ett EBG-kort giltigt 10 år, jag vet inte om det är något som ofta händer.
 

A380*G

Medlem
Det är ganska billigt för SK att ge livstidskort, de flesta slutar jobba efter några år och resandet minskar vanligtvis drastiskt då. Det är en fin gest helt enkelt. Min far uppskattar sitt livstidskort eftersom han alltid kan använda loungerna när han flyger *A på semester numera.

M&M gav ut livstids SEN tidigare, men officiellt är den förmånen borta.
KLM ger livstids platinum.
SQ gav livstids PPS (och/eller PPS Solitaire) men officiellt är den förmånen borta.
 

JacobGBG

Medlem
Bumpar en gammal tråd i snarlikt ämne snarare än att starta ny. hur ser det ut på lounge-sidan i CPH just nu? De renoverar ju BL/SL som bekant. Jag komemr att passerar igenom där med flickvän på Onsdag.
 

Alf

Medlem
EBG/EBP tio år i rad och minst 60 år gammal ger livstids guldkort på SK.

Detta är inte helt korrekt, jag har tagit upp det ett par gånger på detta forum. Jag hade innan 60 år haft EBG i 12 år i följd och fick inget livtids Guld. Detta berodde på att SAS räknade bort de år "jag inte tjänat in guld av egen kraft" skrev man i avslaget. Det som inte tillgodoräknats var då SAS hade kampagner med dubbla poäng och andra förmåner om tillfälligt sänkta intjäningsnivåer för att just det året uppnå Guld. Man skulle således ha " rätt" antal milage.
Jag tycker det är småaktigt av SAS att bara hitta på undantag för att slippa från att ge livstid Guld, det skule inte kosta några större pengar för SAS. Har man erhållit EBG så har man, man har ju uppfyllt de krav som gällt för det tillfället.
 

VonMögen

Medlem
Detta är inte helt korrekt, jag har tagit upp det ett par gånger på detta forum. Jag hade innan 60 år haft EBG i 12 år i följd och fick inget livtids Guld. Detta berodde på att SAS räknade bort de år "jag inte tjänat in guld av egen kraft" skrev man i avslaget. Det som inte tillgodoräknats var då SAS hade kampagner med dubbla poäng och andra förmåner om tillfälligt sänkta intjäningsnivåer för att just det året uppnå Guld. Man skulle således ha " rätt" antal milage.
Jag tycker det är småaktigt av SAS att bara hitta på undantag för att slippa från att ge livstid Guld, det skule inte kosta några större pengar för SAS. Har man erhållit EBG så har man, man har ju uppfyllt de krav som gällt för det tillfället.

Det där var riktigt snålt! Jag hade överklagat ...
 

Alf

Medlem
Det där var riktigt snålt! Jag hade överklagat ...

Jag har gjort det men det har hamnat hos samma person igen på SAS Eurobonus och hon vägrar släppa igenom det.
Nu har det gått så lång tid jag varit utan det så jag börjar vänja mig. Saknar mest tillgång till EBG loungen på ARN och CPH.
Köper för det mesta C klass biljetter så jag får tillgång till lounge, även om det är den som är mindre bra.
Hade förstås inte varit fel att få extra poäng eftersom jag reser en del i mitt företag som jag ägnar min tid åt. Men det blir inte så det räcker till EBG.
 
Toppen