Senaste nytt

Tillgång till lounge vid ankomst med Lufthansa F sen vidare i economy?

Gizmo79

Medlem
Vi har i nuläget en bokning med Asiana F + C som skall ta oss från Frankfurt till Bangkok i början på November.

Det blir vår första "first" och det lär nog dröja innan vi får tillfälle igen. Jag är dock väldigt sugen på att försöka få ändrat så att vi kan flyga ut med Lufthansa F, risken är ju dock att vi sen bara kan få economy vidare till Bangkok. Nån som vet om vi då får tillgång till någon lounge?
Oavsett om det skulle bli till Peking, Hong Kong eller Shanghai (dessa känns väl mest rimliga)
så lär vi få ett antal timmar att vänta innan lämpligt flyg avgår till Bangkok. Det skulle ju då kännas skönt att veta att man kan slappa i nån lounge under tiden.

Tack på förhand
 

Canadien

Medlem
ag är dock väldigt sugen på att försöka få ändrat så att vi kan flyga ut med Lufthansa F, risken är ju dock att vi sen bara kan få economy vidare till Bangkok.

Förstår inte riktigt hur du menar. Du har ARN-FRA-ICN-BKK bokad och du vill byta ut FRA-ICN till Lufthansa?
Isåfall får du så klart lounge och first class terminal på Frankfurt eftersom du reser LH First den dagen.
 

Gizmo79

Medlem
Fast i November så har väl inte Lufthansa kvar First till ICN, dom har väl ett vinteruppehåll då som jag förstått det. Annars vore det såklart det bästa.

Jag är med på att vi får lounge i Frankfurt, frågan är om vi kan få tillgång till lounge i t.ex PEK/PVG/HKG om vi anländer med Lufthansa F men sen skall vidare från nån av dessa destinationer till Bangkok i Economy.
 

Canadien

Medlem
Jag är med på att vi får lounge i Frankfurt, frågan är om vi kan få tillgång till lounge i t.ex PEK/PVG/HKG om vi anländer med Lufthansa F men sen skall vidare från nån av dessa destinationer till Bangkok i Economy.

Nej, såvida du inte hittar en lounge som Lufthansa driver själva, men det finns mig veterligen inte på någon av de flygplatserna.
 

Gummaron

Medlem
Jag är med på att vi får lounge i Frankfurt, frågan är om vi kan få tillgång till lounge i t.ex PEK/PVG/HKG om vi anländer med Lufthansa F men sen skall vidare från nån av dessa destinationer till Bangkok i Economy.
Om någon av er är Star Alliance Gold så har ni tillgång till lounger på ovan nämnda flygplatser även fast ni flyger ekonomi vidare till Bangkok, annars är det nog tyvärr kört.

Jag personligen skulle inte boka om till Lufthansa F om det i sin tur innebär att jag på nästa flight behöver sitta 4-5 timmar i ekonomi.
 

Gizmo79

Medlem
Jag personligen skulle inte boka om till Lufthansa F om det i sin tur innebär att jag på nästa flight behöver sitta 4-5 timmar i ekonomi.

Nä det är lite det vi funderar över också. Det är som sagt vår första "first" och normalt flyger vi economy, så 5 timmar är egentligen inget som skrämmer oss.
Men skall vi dessutom spendera kanske 5-7 timmar på en flygplats utan tillgång till lounge så blir det ju ännu mera tveksamt. Vi har i nuläget en helt ok bokning med Asiana. Är bara det att det lockar framför allt mig (frun tycker mest jag är jobbig) att få prova på Lufthansas service i Frankfurt.
 
Toppen