Senaste nytt

Tillgång till lounge på Schiphol med SAS?

FFlash

Medlem
Veckan innan så hänvisade check-in agenten till loungen utan att fråga. Loungen används väl av all andra bolag förutom KLM så den är oftast proppfull
 

Canadien

Medlem
Serverar de Genever i denna Aspire Lounge? Det är annars en av höjdpunkterna i KLM-loungen där det oftast finns minst 3 sorter att prova.
 

Thornado

Medlem
Åker till Amsterdam nu i helgen, och som jag förstår det så kommer man med EB(G/D) in i samma lounge som även släpper in folk med PP, korrekt?
Jag har både EBD och ett PP genom Amex Platinum (så en gratis gäst). Visst borde jag då kunna gästa in två personer i loungen? En med min *G-status, och en via PP? (Rent formellt så kommer jag givetvis att behöva "gå in" i loungen två gånger)

Denna fråga är ju lite mer generell och gäller för alla fall där samma lounge används både för *G och PP, men nu är det just Amsterdam jag ska åka till i det här fallet.
 
Åker till Amsterdam nu i helgen, och som jag förstår det så kommer man med EB(G/D) in i samma lounge som även släpper in folk med PP, korrekt?
Jag har både EBD och ett PP genom Amex Platinum (så en gratis gäst). Visst borde jag då kunna gästa in två personer i loungen? En med min *G-status, och en via PP? (Rent formellt så kommer jag givetvis att behöva "gå in" i loungen två gånger)

Denna fråga är ju lite mer generell och gäller för alla fall där samma lounge används både för *G och PP, men nu är det just Amsterdam jag ska åka till i det här fallet.

Jag kan bekräfta att det är samma lounge som accepterar både EBG/D och PP.
Jag kan däremot inte svara på om du får ta med två gäster, även om jag tycker att det borde vara ok, om du som du säger "går in i loungen två gånger".
 

igelkotten

Medlem
Finns nog av forklarliga skal inga publicerade regler vid en sadan situation, sa allt beror nog pa valvilligheten av personalen i loungen. Om de vagrar dra PP efter att du anvant ditt EBG, sa finns det ju tyvarr inte mycket att gora. Varfor de skulle bry sig dock, det vet jag inte, eftersom de ju far betalt.
 

Thornado

Medlem
Åker till Amsterdam nu i helgen, och som jag förstår det så kommer man med EB(G/D) in i samma lounge som även släpper in folk med PP, korrekt?
Jag har både EBD och ett PP genom Amex Platinum (så en gratis gäst). Visst borde jag då kunna gästa in två personer i loungen? En med min *G-status, och en via PP? (Rent formellt så kommer jag givetvis att behöva "gå in" i loungen två gånger)

Denna fråga är ju lite mer generell och gäller för alla fall där samma lounge används både för *G och PP, men nu är det just Amsterdam jag ska åka till i det här fallet.

Återkoppling efter resan. Nu blev det aldrig av att testa detta i verkligheten då mina vänner kom rätt så sent till flygplatsen, men jag frågade om detta när jag gick in i loungen. De sa att eftersom det handlade om ett *G och ett PP så skulle de tillåta det. De sa också att vissa försökte med två PP och då funkade det inte. Nu skickar de helt enkelt fakturan till två olika parter och därför har de ingen anledning att inte tjäna lite extra pengar.
 
Toppen