Till vilket bonusprogram ska jag kreditera Emirates flygningar?

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Dr. Miles, 1 Februari 2012.

1. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan inte kreditera en Emirates flygning till Alaska och sen till BAEC?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Mig veterligen kan man aldrig kreditera till 2 program

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Jo, det kan man om man inte har FFP i bokningen, då kan man efterregistrera segment 1 till Program A samt segment 2 till program B, förutsatt då att det går att kreditera till de programmen :)

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan var dock om det gick att kreditera en Emirates flygning till Alaskan och sen BAEC ;)

5. NotRyan

NotRyan Medlem

Frågan var som jag uppfattade det om det går att kreditera en Emirates-flygning till Alaskan och sen följande flygningar till BAEC, men det går väl inte alls att kreditera Emirates-flygningar till BAEC, vilket täcks upp av det sista jag skrev.... :)

Skulle det vara så att hen försökte sig på en två-stegs raket av någon oförklarlig anledning så går det ju inte som du skriver... :)

6. Homer

Homer Medlem

Jodå om det är Qantas flightnummer

längst ner på sidan
    **Flights booked under the Qantas code (QF) operated by a non-oneworld airline will earn Avios and Tier Points unless operated by Jetstar in a class other than L class.
    Collecting Avios and Tier Points on flights | Executive Club | British Airways

NotRyan gillar detta.
  7. Dreamliner787

Dreamliner787 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det jag menade var om man kan kreditera emirates till Alaska och sen flytta över till BAEC?

8. Vad menar du med flytta? Först kreditera en resa till Alaska och sedan be Alaska överföra till BAEC? I så fall är min tolkning nej. Det går (kanske) att flytta via ett hotellprogram som t.ex. SPG, men det har mycket dålig växlingskurs

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!