Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Brandten

Medlem
Är antigentestet låååånga pinnen genom snoken till bakre hjärnbalken?

Isåfall låter jag nog hellre mina vouchers brinna inne och väntar med USA resan. #livräddförsprutorochtester
 

palmen

Moderator
Är antigentestet låååånga pinnen genom snoken till bakre hjärnbalken?

Isåfall låter jag nog hellre mina vouchers brinna inne och väntar med USA resan. #livräddförsprutorochtester
Ja, åtmindtone vissa. När jag tog den på vaccina var det den metoden. Var inte kul innan men när det väl var över var allt lugnt, kändes knappt på mig vilket förvånade. PCR tas väl i svalget och det skippar jag gärna.
 

ekf

Medlem
Ja, åtmindtone vissa. När jag tog den på vaccina var det den metoden. Var inte kul innan men när det väl var över var allt lugnt, kändes knappt på mig vilket förvånade. PCR tas väl i svalget och det skippar jag gärna.
Det där varierar nog även med PCR... Av de tester jag har tagit så har ett PCR varit obehagligt långt ner i näsan och resten mer "ytligt" i näsan. Alla antigentester jag tagit (själv såväl som som sjukvårdspersonal tagit på mig) har varit "ytligt" i näsan.
 
Är antigentestet låååånga pinnen genom snoken till bakre hjärnbalken?

Isåfall låter jag nog hellre mina vouchers brinna inne och väntar med USA resan. #livräddförsprutorochtester

Jag gjorde ett antigen test på vaccina i Örebro igår och de ”skrapade” bara sidorna inne i näsan med pinnen (så som man gör med snabb test man köper på apoteket)
det är jättesvårt att hålla sig från att nysa men det är mycket behagligare än när de kör in både pinnen och armen in i näsan :p
 

NotRyan

Medlem
Ja, åtmindtone vissa. När jag tog den på vaccina var det den metoden. Var inte kul innan men när det väl var över var allt lugnt, kändes knappt på mig vilket förvånade. PCR tas väl i svalget och det skippar jag gärna.
När jag tog PCR före jul hos Vaccina i stan så rullade dom lite på insidan av kinderna så det varierar stort. Min egenprovtagning på Arlanda vid hemkomst efter nyår höll på att framkalla både nysning och kräkning. :D
 

Fredrik

Medlem
Pinnen ska in flera centimeter i näsan och den ska möta motstånd. Därefter ska det svepas runt. Andra sätt att göra det på är fusk.
 
Toppen