Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Johans00

Medlem
Ska till Miami på fredag och travel ready center vill inte funka för mig (antar att det är pga transfer på OSL) Klarar man sig helt digitalt vid check in eller behöver man skriva ut något?

Tänker främst på CDC dokumentet som är ett par sidor.
 
Last edited:

Philip G

Medlem
Ska till Miami på fredag och travel ready center vill inte funka för mig (antar att det är pga transfer på OSL) Klarar man sig helt digitalt vid check in eller behöver man skriva ut något?

Tänker främst på CDC dokumentet som är ett par sidor.

Travel ready funkar inte för USA. Kan också informera om att attestation form är lika mycket värt som toapapper. Ingen kollade, men kanske bra att säkra upp och ta med det. I övrigt som alltid, ESTA, Antigentest.

Gällande frågan om printat vs digitalt: ESTA visar du inte, den fetchar dom genom passet, men antigen kollar dom, så den skulle jag printa ifall du har möjlighet. Men dom lär inte neka dig.
 
Ska till Miami på fredag och travel ready center vill inte funka för mig (antar att det är pga transfer på OSL) Klarar man sig helt digitalt vid check in eller behöver man skriva ut något?

Tänker främst på CDC dokumentet som är ett par sidor.

De kan ev. ha ändrat hanteringen o kanske skiljer de sig åt men när jag åkte till NY via Oslo så samlade de i alla fall in CDC pappret i Oslo innan gaten, så där behövdes fysiska papper. Allt annat hade funkat digitalt.
 

Tomas E

Medlem
De kan ev. ha ändrat hanteringen o kanske skiljer de sig åt men när jag åkte till NY via Oslo så samlade de i alla fall in CDC pappret i Oslo innan gaten, så där behövdes fysiska papper. Allt annat hade funkat digitalt.
Samma sak CPH-LAX. Oifyllda attestation-papper delades ut från ett bord i väntområdet och samlades in vid gaten. Så man behövde inte skriva ut bunten själv.
 

PopLars

Medlem
Åkt ett par vändor över pölen sista månaden och första gången hade jag printat alla tänkbara papper, check in-kvinnan frågade om jag inte hade det digitalt. Andra gången, check in-mannen var trött på att alla körde digitalt och att ”folk glömt bort att det faktiskt finns skrivare”, dock så funkade med att visa antigen och covidbevis i telefonen.
CDC har också behandlats olika. Kastrup dumpades alla papper i en hög snabbare än snabbt och på Arlanda tittades det mer noggrant i dokumentet.

Med andra ord, i sann SAS-anda är det konsekvent inkonsekvent!
 

larced

Medlem
Vad säger oddsen i dagsläget?

Kommer man kunna åka till California (med SAS) som planerat i slutet av februari tror ni?
Kommer det krävas 3e vaccinationsdos?
Kommer pubar/bryggerier vara öppna?

Vad anser experterna?
 

GOTBound

Medlem
Vad säger oddsen i dagsläget?

Kommer man kunna åka till California (med SAS) som planerat i slutet av februari tror ni?
Kommer det krävas 3e vaccinationsdos?
Kommer pubar/bryggerier vara öppna?

Vad anser experterna?
Inget expertutlåtande från min sida: jag flyttade en resa till Miami från sportlovet till påsklovet pga. den osäkerhet jag upplever kring läget just nu.
 
Toppen