Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Resenären

Medlem
Från CNN alldeles nyss:
CNN HD (AC3) Connect the World 11-08 17-30-55.jpg
 

Maja

Medlem
Då jag kommer underteckna formuläret å min 12-åriga dotters vägnar och därmed använda mig av on behalf of... varianten för att intyga att hon är fullvaccinerad när vi ska åka, men det är jag som för skriva under blanketten med mitt namn endast, eller har jag missuppfattat och även hon ska skriva under?

Dessa blanketter gör mig alltid så förvirrad och det känns som min förståelse för engelska rasar till en nivå som gör att det mesta låter som rena rama grekiskan istället. :eek::oops:
 

Homer

Medlem
Det här kan ju vara av intresse för den som ska till LA

City Of LA’s Strict COVID Vaccine Proof Mandate For Restaurants, Coffee Shops, Gyms Takes Effect – CBS Los Angeles
Although the SafePassLA ordinance takes effect Monday, it won’t be fully enforced until Nov. 29.

Under the ordinance, which was approved by the L.A. City Council in early October, patrons age 12 and older will have to show either:

  • A physical vaccination card from the Centers for Disease Control and Prevention.
  • A photocopy of a vaccination card or a photograph stored on their phone,
  • A digital vaccination record issued by the state of California or a state, local or foreign jurisdiction, or an approved private company.
  • Documentation of a COVID-19 vaccine from a healthcare provider.
Anyone age 18 and over will also have to provide identification.
 

marbe166

Medlem
Då jag kommer underteckna formuläret å min 12-åriga dotters vägnar och därmed använda mig av on behalf of... varianten för att intyga att hon är fullvaccinerad när vi ska åka, men det är jag som för skriva under blanketten med mitt namn endast, eller har jag missuppfattat och även hon ska skriva under?

Dessa blanketter gör mig alltid så förvirrad och det känns som min förståelse för engelska rasar till en nivå som gör att det mesta låter som rena rama grekiskan istället. :eek::oops:

Det är bara du som ska skriva under. Hennes namn ska in under alla "on behalf of".
 

Homer

Medlem

Måste man skriva ut denna lapp hemma i förväg eller finns de på flygplatsen? Eller delas de ut ombord?


Ska inte vara nödvändigt med papper, fast det beror nog på flygbolaget.


11.  CDC encourages airlines and aircraft operators to incorporate the attestation into paperless check-in processes.
An airline or aircraft operator may use a third party (including a third-party application) to collect attestations, including to provide translations.



https://www.federalregister.gov/doc...mentation-of-recovery-from#footnote-10-p61253
 
Toppen