Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Big Birger, 8 November 2021.

Tags:
  1. Ford Prefect

Ford Prefect Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, eller gick åtminstone inte LAX.

Flyger till LAX imorgon från CPH och är tvungen att gå till disk för att få boardingkort. Passade på att göra det nu i kväll så jag kan gå till security direkt på morgonen

bvs och Sir Lemon gillar detta.
  2. Fintus

Fintus Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Åkte ARN-EWR den 13:e juni och då gick det bra att checka in via hemsidan dock ej via appen. Perfekt eftersom vi åkte utan incheckat bagage.

Sir Lemon och bvs gillar detta.
  3. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    (Det här kan mycket väl avhandlats i tråden, sorry men är tokstressad med jobb upp över öronen och avresa på onsdag till USA. Google eller SAS kundtjänst känns mycket sämre för att få korrekt svar än forumet.)
    Jag kommer resa med ett barn som är ovaccinerat p.g.a. för låg ålder, vad gäller då?

Sir Lemon gillar detta.
  4. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget.. Barn är undantagna och behöver ej heller göra test längre..

Gus och Sir Lemon gillar detta.
  5. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack@Kimmen kollade SAS hemsida och där står det att CDC-dokument fortfarande ska användas…

Sir Lemon gillar detta.
  6. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja - samma sak nästa vecka med Finnair när jag reser till Seattle. Det tar som tur är inte lång tid att skriva på det. Mycket bra är det att test inte längre krävs.

Men faktisk @Kimmen00 och @Steve - om jag läser CDC dokumentet rätt, så ska barn under 18 år som inte är vaccinerat göra test x dagar efter ankomst til US och isolera om den testen är positiv. Det var vad som stod i CDC dokumentet i Finnair versionen.

Steve gillar detta.
  7. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    CDC dokumentet verkar det vara si o så med.. Ibland fylls det i. Ibland inte.
    Ta med ett självtest till barnet om ni vill vara säkra.

LarsCph och Steve gillar detta.
  8. Barjas

Barjas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spelar det någon roll om man fyller i uppgifterna på CDC dokumentet för han eller direkt på datorn och sedan skriver ut för underskrift?

9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej går lika bra med det ena eller andra, alla bolag samlar inte in dem.
    SAS samlar in dem.

John Rosenbaum och Steve gillar detta.
  10. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är korrekt att så är fallet. Hört mig för bland folk som rest och det är såklart ingen från myndigheternas sida som följer upp detta, men om man blir sjuk på resa så brukar man ju nuförtiden kolla om det är Covid, så känns ganska naturligt och ingen stor grej. Eller?

upload_2022-6-21_10-58-38.png

LarsCph gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!