Till Singapore med Lufthansa A380 i First

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Malu, 14 November 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Det låter väldigt bekant.

Och som sagt, första klass terminalen är inte avsedd för transitpassagerare utan för passagerare som startar sin resa i Frankfurt, därför upplevs det också så krångligt att ta sig dit från vanliga terminalen om man är i transit. Hade Lufthansa verkligen tänkt att första klass passagerare i transit skulle använda första klass terminalen hade de knappast tvingat dessa att promenera genom en stor och ful taxiuppställningsplats, vilket är fallet idag.

Ska man få den fulla upplevelsen ska man egentligen bo på hotell i Frankfurt och ta taxi till flygplatsen.

2. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man jämför med övriga rapporter från F-kabiner så verkar det vara en mindre omfattande middag på Lufthansa?

3. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var det här ett tag sedan, men jag minns att det var en sen avgång som gjorde att serveringen snabbades på för de som ville sova. Skulle dock inte säga att det var en "mindre omfattande middag". Alla moment var med - snack, förrätt, sallad, varmrätt, ost, efterrätt, kaffe/thé och en bit choklad till det...

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då jag åkt med Lufthansa F har jag blivit erbjuden amuse bouche, kaviar, tre förrätter i ett fint litet torn, soppa, sallad, huvudrätt, ost och desert. Så det är en gedigen middagsservice och jag har aldrig lyckats äta upp allt.

5. Norab

Norab Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Jag kan bara hålla med vad gäller Lufthansa och deras första klass. Jag, precis som du, flög med D-AIMC, men jag flög till SFO. Flög sedan hem via ZRH med LX och med A340.
    Tyskarna är väldigt duktiga på ordning och formalia. Titlar slår högt.
    Hur som helst, maten, servicen och komforten i första klass är utomordentligt bra och kan varmt rekommenderas.

Det som nu står på min "önskelista" är att få flyga med deras 747-8. Vi får se, men då skall jag göra en egen reseskilldring.

Tack för din berättelse

6. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härlig rapport! Skrattade högt åt mustasch-upplevelsen ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!