Senaste nytt

Till Maldiverna med Turkish Airlines

rvarttinen

Medlem
Trevlig rapport! Kan se bilderna utan problem... tråkigt att höra att lygningarna blev en besvikelse. Men, informativt.

Åkte själva med Turkish Airlines förra våren till Maldiverna. Alltigenom bra flygningar, om ändock ojämna i servicenivån. Bästa flygningen vi var med om var på sträckan IST - ARN (!).

Har på lut en liten rapport från vår resa till Maldiverna i våras, men det var en helt annan kombination av bolag och stopp ... :)
 

rvarttinen

Medlem
....

MLE, LEELI LOUNGE
Då vi var tidiga på flygplatsen så blev det en hel del väntan. TK:s incheckning öppnade 2:30 innan planerad avgång, och efter immigration och lite taxfree så klev vi in i loungen (som tyvärr var alkoholfri). Ganska snart stod det klart att vår avgång skulle bli sen, och flera timmar extra fick tillbringas där.
....
Ja - hela flygplatsen är alkoholfri. Även 'pre-departure' drinkar ombord likaså. Åkte med Etihad i våras och då fick inte champagne förrän efter 'takeoff' ... på marken blev det juice eller vatten....
 

Viking75

Medlem
Nu är ju Turkish som sagt ibland väldigt bra och ibland händer sådant här... Men oavsett så blev jag otroligt nyfiken på en resa till Maldiverna!
Förutom Turkish vill jag minnas att man kan nyttja Singapore Airlines dit. Vilka fler inom A* flyger dit?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Nu är ju Turkish som sagt ibland väldigt bra och ibland händer sådant här... Men oavsett så blev jag otroligt nyfiken på en resa till Maldiverna!
Förutom Turkish vill jag minnas att man kan nyttja Singapore Airlines dit. Vilka fler inom A* flyger dit?
Austrian (OS) flyger mellan Wien och Male en gång i veckan under vintertidtabell 2015/2016.
 

JensE

Medlem
Hade 4 flighter med Turkish nu under sommaren, servicen var under all kritik på samtliga flighter och kunde inte få något rätt.
Några exempel. Fyllde i frukostformulären vid båda longhaul. Ingen av beställningarna blev rätt och jag tror faktiskt att dom sket totalt i lapparna.
Efter takeoff kommer drickavagnen. Jag frågar om jag bör beställa vinet redan nu för middagen och får nej som svaret och beställer en GT.
Maten rullar in, ingen dryckesvagn så långt ögat når och sitter med min halvuppdruckna GT. Tittar ut genom fönstret en kort sekund och upptäcker att dom snabbt som fan snodde åt sig mitt glas. Ringer på call button och ber att få ett glas rött och dom fnyser åt mig och säger ok.

Och detta var generellt attityden på samtliga flighterna, Det enda som var bra med resan var priset.
Nej, Turkish är det sämsta i Business jag åkt utan tvekan. Hårdvaran är "ok" men med den servicen så kommer jag inte tillbaka (om det inte är snorbilligt förstås :) )
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Meazza

Medlem
Ja - hela flygplatsen är alkoholfri. Även 'pre-departure' drinkar ombord likaså. Åkte med Etihad i våras och då fick inte champagne förrän efter 'takeoff' ... på marken blev det juice eller vatten....
Lite märkligt ändå med tanke på att taxfreen var full med alkohol. Helt sjukt utbud där för övrigt, inga billiga grejer direkt (cognac för €50K...).

Istanbuls flygplats Atatruk är verkligen navet i Turkish problem. Jag får ont i magen bara av tanken på att byta flyg där
Ja, jag skulle kunna skriva en rapport bara om våra timmar där. Mañana i kvadrat.

Nu är ju Turkish som sagt ibland väldigt bra och ibland händer sådant här... Men oavsett så blev jag otroligt nyfiken på en resa till Maldiverna!
Förutom Turkish vill jag minnas att man kan nyttja Singapore Airlines dit. Vilka fler inom A* flyger dit?
Austrian (OS) flyger mellan Wien och Male en gång i veckan under vintertidtabell 2015/2016.
Vad jag kan se på http://routemap.staralliance.com - även Air India och Lufthansa.

Nej, Turkish är det sämsta i Business jag åkt utan tvekan. Hårdvaran är "ok" men med den servicen så kommer jag inte tillbaka (om det inte är snorbilligt förstås :) )
Riktigt så illa var det inte för mig, men visst är det märkligt hur ett bolag som ändå har den här profilen (och som har prisats för det) är så vansinnigt ojämna?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sofia

Medlem
Tack för en bra rapport och trevliga bilder (jodå, det går bra med mobilkamera!) men trist men en så dålig upplevelse. Man betalar ju trots allt extra för att åka business.
 

NyfikenGrau

Medlem
Intressant rapport, Maldiverna står på To Do-listan! Bolaget har jag i princip exakt samma erfarenhet av från min första och enda resa med dem, hade dock inget krångel på flygplatsen, däremot ombord så det räckte och blev över.
 
Toppen