Senaste nytt

Till alla kaffeberoende!

Palazzi

Medlem
Själv reser jag med en elektrisk mokabryggare i väskan:p Det blir bättre än "instant", men fortfarande ingen sagolik upplevelse...:p

Nu blir det dock uppgradering!
 

Palazzi

Medlem
riktig kaffe älskare reser med den minsta Jura maskinen i väskan :)

Haha. 9kg.... Instuvad i min lika tunga Pelicase så har jag 5kg över till packning:p Som tur är kan man ju ta med sig två incheckade baggage!

PS. Det kanske är lättare (och billigare) att köpa sig en kopp på närmaste kafé? :D
 
Haha. 9kg.... Instuvad i min lika tunga Pelicase så har jag 5kg över till packning:p Som tur är kan man ju ta med sig två incheckade baggage!

PS. Det kanske är lättare (och billigare) att köpa sig en kopp på närmaste kafé? :D

Jag skämtar inte..jag sprang på en äldre herre från Italien i Köpenhamn som hade en specialbyggd väska som när man vek upp locket dvs öppnade väskan så fanns där en kaffebryggare av märket Jura..

Denna reste han med hela tiden ( detta var före 9/11 by the way ) men han klarade sig inte utan sitt kaffe...

Jag reser dock inte med en maskin men jag har flera kilo vitt pulver med mig när jag reser..brukar få intressanta frågor från tex knark span och tull :)
 

Kricka

Medlem
Kanske det från TV kända tvättmedlet Prädd - funkar ju för handtvätt av
Kläder på hotellet..(och i kaffet) ?
 

Palazzi

Medlem
Finns ju några möjligheter. Tvättmedel (men det kanske man köper på plats. Eller är du säljare?). Mjöl är väl än mer otroligt (likaså bakpulver etc.). Jag är mest inne på Jonas spår.... Kreatin, kostillskott, protein, eller möjligtvis talk? Är jag nära?:D
 
Finns ju några möjligheter. Tvättmedel (men det kanske man köper på plats. Eller är du säljare?). Mjöl är väl än mer otroligt (likaså bakpulver etc.). Jag är mest inne på Jonas spår.... Kreatin, kostillskott, protein, eller möjligtvis talk? Är jag nära?:D

Måna gissningar och faktisk ganska många rätt...det krävs mängder av Amino syror och proteinpulver för att underhålla mina 52cm biceps :)

Framför allt om man reser och inte har tillgång till vettigt käk var 3:e timme och behöver få i mig runt 280-300 gram rent protein/dag.

Så det brukar bli en välfylld väska med vitt pulver som tullen ibland är ganska intresserad av.
 
Toppen