Tack för inspel. På grund av supporten så kunde jag inte åka alls, köpte en extra biljett med LH som jag inte kunde använda alls. Så kontentan var att fel information ledde till ingen resa och extra utlägg på nästan 4k samt att orginalresan på över 6 k inte kunde användas heller. Förstår helt om olika regler och att fel kan göras. Att de felen resulterar i sådana konsekvenser borde inte bara få konsekvenser som mig som resenär.
Det var ju därför jag ringde i första hand. För att försäkra mig om att jag faktiskt kunde resa, använda en del av resan och köpa till en annan del. Istället gick inget av det. Att supporten inte erkänner grovt fel och att skadan för mig är ganska stor är inte ok. Att det sedan inte håller i rättslig prövning och att mina förhoppningar borde vara ganska begränsade håller jag helt med om.
Så idag ville jag testa detta. Och ringde igen.
Frågade om en resa längre fram så sade vederbörande person följande. "Det är absolut inga problem att bara använda en del av resan. Det fungerar både på utresa och hemresa". Jag ställde följande följdfråga. "är ni helt säkra och det finns inga destinationer eller reseklasser eller annat som avgör detta". Svar: "nej, det finns inga sådana. Har precis kollat med min supervisor som bekräftade det". Jag tackade och lade på. Bandade även samtalet. Det tragiska här är ju att det säkert drabbar flera människor. I mitt fall hade jag ju faktiskt kunna åka och det hade funkat. Eftersom biljetten inte avbokades, som det skulle gjort. Hade jag fått rätt information hade jag avbokat min SASresa. Som de sedan hade kunnat sälja om och de hade tjänat pengar på den nya resan. Lägger detta bakom mig nu. Vill bara poängtera att jag inte är bitter för pengarna om jag hade kunnat flyga, men det som hände gjorde ju att jag förlorade alla pengar och fick inte flyga. Och supporten felade två gånger av 3. Tack för mig och trevlig helg!