Senaste nytt

Tidsfördriv: Nummerplåtsspotting

lnixon

Medlem
Jag har kommit på ett nytt sätt att fördriva tiden i bilen, och samtidigt irritera min kära hustru (två flugor i en smäll!): Hitta flygplatskoder på mötande bilars nummerplåtar.

- Och så tänkte jag att om man flyttar garderoben från bebisens rum till...

- Luleå!

- Va? Vad pratar du om? Du kånkar ner garderoben till källaren, och så tar vi in byrån från hallen istället. Det kommer att bli en riktig...

- Toronto!

Hours and hours of joy!
 

Gnopps

Medlem
Hehe lustigt jag gör samma spel men med lite annorlunda regler. Om man inte kan hitta en flygplatskod på nummerplåter får man skifta om bokstäverna, lyckas inte det får man byta ut en bokstav men inte skifta om :) Nördighet på sin spets!
 

Patrik

Medlem
Hehe lustigt jag gör samma spel men med lite annorlunda regler. Om man inte kan hitta en flygplatskod på nummerplåter får man skifta om bokstäverna, lyckas inte det får man byta ut en bokstav men inte skifta om :) Nördighet på sin spets!

Med tanke på alla flygplatser som finns runt om i världen skulle jag bli förvånad om ni särskilt ofta måste skifta om bokstäver.
 

fcl

Medlem
Jag har kommit på ett nytt sätt att fördriva tiden i bilen, och samtidigt irritera min kära hustru (två flugor i en smäll!): Hitta flygplatskoder på mötande bilars nummerplåtar.

...

Hours and hours of joy!

Låter misstänkt likt en aktivitet som jag ägnar mig åt två gånger om året. Att åka "rebusrally" (bilorientering) och leta efter uppsatta papptallrikar märkta med trebokstavskombinationer i skogen runt Östergötland. Har till och med varit med om att trebokstavskombinationerna haft flygplatsförkortningar som genomgående tema då konstruktören haft liknande specialintressen som vi.

Kanske vore något för lnixon att prova på... om han inte redan gjort det :)

/Fredrik, Senaste Laget.
 
Toppen