Senaste nytt

Tidningen Eurobonus Traveler

jth

Medlem
Kul initiativ! Hade tänkt lägga tidningen i "läs senare"-högen när jag läste om loungevouchern här! Nu gäller det bara att inte glömma den nästa gång man ska ut och åka :)
 
Hoppas tidningen kommer innan torsdag när jag ska med vänner till USA och då skulle vi alla få möjligheten att komma in till Lounge. Jag kan ju ta en vän med mitt EBG men sen behöver jag en voucher... :)
 

Jacob

Medlem
Tidningen landade i min brevlåda i torsdags tillsammans med loungevouchern. Lustigt att det är så stor spridning på utskicken...

Bläddrade igenom tidningen i helgen och tyckte den var något bättre än tidigare Seasons. Fanns faktiskt ett ganska intressant reportage om skräddargatan Savile Row i London.

Även som EBG fick jag förresten vouchern. Mycket trevligt initiativ och som sagt något vi föreslagit för SAS. Jag hade även med just det förslaget i den sammanställning av punkter som jag skickade in till SAS efter eventet.

Sen som EBG får jag ju tillgång till lounge hur som helst och får dessutom alltid ta med en gäst, så vouchern fyller förstås lite mindre behov än om jag hade varit EBS. Men det finns ju vänner och kollegor som kan bli glada.
 

Roger J

Medlem
Har också fått vouchern. I och för sig kul initiativ men förstår inte idén? I brevet står det "den ger dig möjlighet att låta en vän eller en familjemedlem prova en av SAS lounger när ni reser ihop nästa gång".
Om jag var EBS skulle det ju inte gå.
Och när man är EBG så får man ju redan ta med denna vän, dessutom till Scandinavian lounge.
 

Roger J

Medlem
Har läst brevet igen nu och det står verkligen att vouchern gäller när en vän reser tillsammans med dig, som alltså är EBG.
Brevet är undertecknat med "vice president Eurobonus". Det kan väl inte vara så illa att denna person inte vet att EBG redan får ta med en gäst/hela familjen?
 

Sakoz

Medlem
Har också fått vouchern. I och för sig kul initiativ men förstår inte idén? I brevet står det "den ger dig möjlighet att låta en vän eller en familjemedlem prova en av SAS lounger när ni reser ihop nästa gång".
Om jag var EBS skulle det ju inte gå.
Och när man är EBG så får man ju redan ta med denna vän, dessutom till Scandinavian lounge.


Jag fick tidningen idag och likaså voucher, vilken blunder SAS gjort.

Det "skrämmer" mig lite, SAS sänder ut signaler om att man kanske inte kommer att få ta med sig fri gäst som EBG / *G inom en snar framtid.

Jag hoppas att det inte är så, men precis som AMEX proklamerat fördelarna med sin reseförsäkring i samma veva gör man en försämring, och även andra företag, man måste locka kunder att tro något är bra för att kunna täppa till en "läcka" någonstans så det inte blir massflykt.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Har läst brevet igen nu och det står verkligen att vouchern gäller när en vän reser tillsammans med dig, som alltså är EBG.
Dock står det inget om detta på själva vouchern.

Om vouchern även skickas ut till de som är EBS kan de omöjligt kunna följa denna regel. Jag skulle inte tro att det är något problem att lämna den till en vän bara han/hon använder den i samband med en resa med SAS/SAS Group.
 
Toppen