Senaste nytt

Tid mellan tåg och flyg på kastrup

Agö

Medlem
Lite fel att beskylla Öresundstågen för alla förseningar i höst/vinter , har varit massa andra orsaker signalfel växelproblem godståg som havererade på bron och förra veckan när jag var på väg hem olycka ( påkörning av person ) och alla tåg mellan Malmö - Lund stoppade men fanns ersättningsbuss direkt till Lund

Brukar åka ner kvällen innan och övernatta om jag flyger tidigt och lång , billig försäkring för vara säker på att komma i tid
Ja, det är naturligtvis inte ens primärt Öresundstågs fel utan andra aktörers. Men faktum kvarstår att jag, någon eller några gånger per vecka (de veckor jag inte reser åker jag två ggr dagligen), drabbas av tåg som är trasiga av en eller annan anledning. Underhållet av dessa tåg förefaller undermåligt.
 

AlexS

Medlem
Nu är det dags igen, okristligt tidigt morgonflyg från CPH. Väljer nu mellan alternativen 55 min resp 1h 15 min innan avgång, reser endast handbagage, 20 min deadline. Bra att vara "i god tid" - men varje minuts nattsömn är ju värdefull, ska man gardera sig mot allt kan jag lika bra ta bussen till Olso. Igentligen ska reseförsäkring täcka om man blir försenad till flygplatsen pga oförutsädda händelser, förutsatt att man varit I "god tid" - har inte lyckats få ett svar av mitt försäkringsbolag vad de kräver under dessa förutsättning. Skulle dock vara mycket intressant att se utfallet om man driver ett sådant ärende.
 
Fra perron til Guldloungen @Matsson
ImageUploadedByTapatalk1422428946.436339.jpg
 
Last edited:
Toppen