Senaste nytt

Thomas Cook går i konkurs 2019-09-23

apknug

Medlem
Så fattig outbildad arbetarklass ska inte åka på en efterlängtad semester någon gång, eller helt enkelt lämnas åt sitt öde om de ändå vågar sig på en paketresa där det går åt skogen?

Vi tycker helt enkelt olika i denna fråga. Nu ska fortsättningen på detta drama följas under kvällen.
Han kommer inte lämnas åt sitt öde frågan är om han skall betala själv för hemresan eller om du skall göra det.
 

Tolle

Medlem
Vad tycker ni jag ska göra med mitt Ving presentkort jag vann genom postkodlotteriet för något år sedan? Snabbt som attan boka upp något hotell som inte tillhör dem själva?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

apknug

Medlem
Vi återgår till ämnet som är hur det är med Thomas Cook.
Huruvida staten ska hämta hem eventuellt strandade resenärer vid en konkurs kan vi lämna åt andra forum att diskutera.

//Moderator
Vad tycker ni jag ska göra med mitt Ving presentkort jag vann genom postkodlotteriet för något år sedan? Snabbt som attan boka upp något hotell som inte tillhör dem själva?
Det har förvisso troligen inte med hur det är med Thomas Cock att göra som tråden bör handla om enligt moderaterna...

Men du har en poäng, presentkortet kommer att högst troligen bli värdelöst efter en konkurs så det bör spenderas innan konkursen, mitt tips är att spendera det på något externt det sänker i alla fall inte dina chanser att kunna utnyttja det.
 

M.K

Medlem
Det ser mörkt ut. Jag gillade inte uppsynen på deras CEO som kommit ut från det dagslånga mötet. Senast om två timmar vet vi. Jag hittade också en intressant liten historielektion att läsa som Reuters publicerade ikväll. Grundaren var verkligen en entreprenör och långt före sin tid! Visste ni att bolaget även var statligt under en lång period fram till 1972?

Det finns likheter med vårt SAS som folkligt bolag i många år. De lyckades som bekant med sin turn-around 2012 efter mycket dramatik och bara en halvtimme från konkurs.

Key dates in the history of tour company Thomas Cook - Reuters
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Hur stort är Thomas Cook, har de fler bolag än i de nordiska länderna och Tyskland (och hur går det dessa bolag)? :rolleyes:
Gick inte detta väldigt fort? Förstår att det pågått ett tag men inte hört ngt alls före ”nu är det sannolikt kört inom 48 timmar”? :eek:
 

M.K

Medlem
@Mr Basic De är stora och omsätter nästan tre gånger mer än SAS. 116 jets i flottan.

Det blir stora ringverkningar av denna troliga konkurs strax. Omedelbart startar då den brittiska regeringens räddningsoperation Matterhorn med att få hem sina 160 000 medborgare.

Sista minuten förhandlingar nu med kreditkortsföretagen som jag förstått det. 21 minuter kvar..Edit:ytterligare en timme. Givetvis Londontid:rolleyes:
 
Last edited:

M.K

Medlem
Och nu var konkursen ett faktum enligt flera källor. Annonseras officiellt klockan 02.00 lokal tid av praktiska skäl (Få hem så många flyg som möjligt).

Sista flight i luften blir MT2641 från Las Vegas till Manchester.

Trist för alla berörda med detta stora offer i denna stenhårda industri. En intressant nyhetsdag följer.
 
Toppen