Senaste nytt

The Ritz Carlton eller Mandarin Oriental Landmark i Hong Kong?

sepbemi

Medlem
Nu är det bokat! Det blir tre nätter på The Ritz Carlton i Grand deluxe room. Vet av erfarenhet att MO och RC i det hela taget erbjuder en mer sofistikerad lyx. Detta blir spännande. Jag tänker också att även om det är disigt eller molnigt och det hämmar utsikten så måste vetskapen att sova på 116.e våningen vara det hela värt!

Håller med adhoc76, bra val! En fråga bara, använde du dig av en travel agent som är kopplad till Ritz Carlton STARS eller Virtouso? Ger dig bl.a. gratis frukost, sen utcheckning, möjlig uppgradering (beror mycket på vilken travel agent du har) m.m.
Du har säkert sett utsikten sedan tidigare men ändå...
IMG_4004.jpg
PM om du vill ha fler detaljer.
 

RobRoy

Medlem
Har varit på resande fot så missade denna tråd.
Som boendes i HK kan jag inte säga särskilt mycket om hotelrum, men hotelbarer kan jag! Ritz Carlton är en klar favorit. Ozon bar 118 våningen är suverän.Kom dock ihåg att de inte har ’happy hour’ under helgen, dvs en drink mån-fre runt 18-21 är prisvärd (med grym utsikt) på lör-sön så kan man inte annat än anmärka på ’probably the world’s most expensive beer’. Oklart när du kommer hit, men prognosen för sommaren är 4 tyfoner, så statistiken är på din sida. Från Maj och framåt har det varit riktigt bra sikt ! Igår hade vi en tropisk storm och idag sitter jag och tittar ut över halva HK. Detta sagt så är RC ofta i ett moln. Ang. Ljusshowen så är den bäst från havsnivå. Från Ozon bar ser man nästan bara grön laser. Föreslår att du går ned till vattnet vid färjeterminalen TST. Vad gäller andra hotelbarer så rekommenderar jag skarpt champagne bar Grand Hyatt och 25e våningen Crown Plaza Causeway Bay. Alla som kan HK kan berätta varför Grand Hyatt är bra, Crown Plaza har grym utsikt utöver Happy Valley Racecourse. Tycker man om champagne, och mycket av det, så är Intercontinental helt rätt ställe för Sunday brunch.
 
Toppen