Senaste nytt

The Ritz Carlton eller Mandarin Oriental Landmark i Hong Kong?

J4cob

Medlem
Hej alla sommarglada!

Är det någon som har något att säga om dessa två hotel i Hong Kong?
MO Landmarks läge är ju prime men har ingen direkt utsikt. The Ritz Carlton däremot har en utsikt utan dess like med rum från 103:e våningen, dock beläget på Kowloonsidan...
Har ni några råd eller tips på vad vilket jag skall välja. Vistelsen är för tre nätter.

Mvh
 
Tycker Ritz tappar sin charm då det ofta är disigt och då försvinner den fina utsikten
Jag brukar istället bo på Harbor Grand Hong Kong (ej Kowloon) som är väldigt prisvärt
Se till att bo på Club floor för tillgång till klubben med riktigt skön utsikt!
Så här ser frukostkaffet ut
kaffe.jpg
 

J4cob

Medlem
Där har du iofs en poäng. Särskilt med tanke på det är nu i sommar, med typhoon season och allt. Det är ändå ngt som lockar med Ritz... (som vi ju kan se till höger i bild) :)
 

A380*G

Medlem
Har inte bott på något av dessa men vill du se ljusshowen från balkongen är ju Intercontinental svårslaget. Dock är det ju enkelt att ta färjan över från Island.

Jag bodde på Island Shangri-La i våras och det var ett av de bästa hotell jag bott på. Service var enastående, och Horizon Club erbjöd allt man behövde och lite till.

Skulle jag göra återbesök i Hong Kong och lägga budget för 5* hotell så skulle det återigen bli Island Shangri-La.
 

bstark

Medlem
Har också varit i samma sits, finns många bra alternativ att välja på. Dock blev det aldrig någon resa för min del. Men till hösten kanske.

Av de jag kollade runt på så framstod just Shangri-La som väldigt trevligt, de var väl två stycken har jag för mig. Men förstår att Ritz lockar lite. Var inne på att prova två olika med nån enstaka natt på Ritz.
 

A380*G

Medlem
Har också varit i samma sits, finns många bra alternativ att välja på. Dock blev det aldrig någon resa för min del. Men till hösten kanske.

Av de jag kollade runt på så framstod just Shangri-La som väldigt trevligt, de var väl två stycken har jag för mig. Men förstår att Ritz lockar lite. Var inne på att prova två olika med nån enstaka natt på Ritz.

Ja det finns ett på Shangri-La på Kowloonsidan också. Helt ok om man bara ska bo tror jag, men vill du ha en upplevelse så är det ingen tvekan om att Island Shangri-La är valet, om du håller dig till den kedjan.
 

J4cob

Medlem
Ja det finns ett på Shangri-La på Kowloonsidan också. Helt ok om man bara ska bo tror jag, men vill du ha en upplevelse så är det ingen tvekan om att Island Shangri-La är valet, om du håller dig till den kedjan.

Jag har spenderat nätter på Shangri-La Kowloon i deras Harbour view- rum som har en fantastik utsikt över Hong Kong sidan. Dock aldrig bott på SL Island.
 

J4cob

Medlem
Nu är det bokat! Det blir tre nätter på The Ritz Carlton i Grand deluxe room. Vet av erfarenhet att MO och RC i det hela taget erbjuder en mer sofistikerad lyx. Detta blir spännande. Jag tänker också att även om det är disigt eller molnigt och det hämmar utsikten så måste vetskapen att sova på 116.e våningen vara det hela värt!
 

adhoc76

Medlem
Bra val! Jag har varit många gånger i Hong Kong och föredrar Kowloon framför Hong Kong island.... Ett annat tips till den som vill ha ett bra hotell i Hong Kong är Panorama by Rhombus och deras executive harbour view rum.... Magnifikt!
 
Toppen