Senaste nytt

The Night Hunt- Nordic Choice höstkampanj

palmen

Moderator
Har du fått ett mail om att du haft 5 nätter? Jag fick ringa kundtjänst så fixade dom det. Nu har jag bott 10 nätter, men inget mail.....nej det blir ju inte så många nätter året ut tyvärr....
Vet inte om det var mig du syftade på, jag har inte bott 5 nätter ännu, bara bokat 5
 

intuition

Medlem
Ni som signat upp för höst-jakten men känner er lite osäkra på hur många nätter som kommit med i räkningen kan titta i dagens mail (som mest handlar om tisdags-kampanjen som ger 4x på bokningar i morgon.)
En bit ner i mejlet hittar iaf jag följande, som verkar up-to-date t.o.m. förra veckan.
Skärmavbild 2020-12-14 kl. 18.13.27.png
 

palmen

Moderator
Ni som signat upp för höst-jakten men känner er lite osäkra på hur många nätter som kommit med i räkningen kan titta i dagens mail (som mest handlar om tisdags-kampanjen som ger 4x på bokningar i morgon.)
En bit ner i mejlet hittar iaf jag följande, som verkar up-to-date t.o.m. förra veckan.
Visa bifogad bild 115395
Jag får aldrig mail med reklam från Nordic Choice trots att jag har det valet ibockat. Får nog bli att kontakta dom om detta.
 

John Rambo

Medlem
Fick detsamma idag - kommer precis upp i 30 nätter så det blir en helt sagolik utdelning. Detta trodde jag aldrig när jag för 2månader sedan bestämde mig för att ditcha Scandic för NCC ..hade hoppats på Guld, men nu är Platinum kirrat! Äntligen lyckas jag ”varva” ett bonusprogram; sista bossen avklarad
 

intuition

Medlem
Äsch - vad gör man när man tappar en natt i sin fina höstjaktsplan?

Har suttit på Clarion dagligen senaste tiden för att snygga till antalet nätter i jakten. Men Check-in office erbjudandet tar ju slut 20/12 och med morgondagens "office" saknade jag två nätter till jämn femma. Så i tisdags bokade jag på en vanlig vistelse över helgen, med 4x. Med tanke att jag från mitt dagrum i morgon skulle släntra ner i receptionen vid 15-tiden, checka in för helgen och typ bara byta rum när det passade mig.

I kväll strax efter dagens utcheckning ringer telefonen.
- Hej det är Clarion!
- Hej, länge sedan sist, haha!
- Jo, jag ser att du har två bokningar i morgon, vilken ska gälla?
- Jo, försöker jag, den ena är ju ett dagrum utan övernattning och den andra bokningen är ju övernattning fred-söndag.
- Fast både startar ju den 18.e
- Mmm, jag behöver ju dagrummet också för jag checkar in vid 8 på morgonen, säger jag och tänker att de också ska se logiken i att det inte alls är överlappande bokningar. Så tidigt kan jag ju inte få mitt vanliga rum
- Ah, det kan vi nog fixa.

Äsch, där rök mitt dagrum à 5x poäng. Och femte natten i serien. Jaha, där fick man för att man är stammis! ;)
 

intuition

Medlem
Ni som signat upp för höst-jakten men känner er lite osäkra på hur många nätter som kommit med i räkningen kan titta i dagens mail (som mest handlar om tisdags-kampanjen som ger 4x på bokningar i morgon.)
En bit ner i mejlet hittar iaf jag följande, som verkar up-to-date t.o.m. förra veckan.
Visa bifogad bild 115395
Nu verkar det ha hakat upp sig...
Alla mail jag fått från NC sedan 17 december nämner att jag har 14 nätter samlade, trots att det krediterats 5 kvalificerande nätter på mitt konto sedan dess.
Är det någon annan som också får mail med gamla uppgifter, dvs där räknaren står stilla? ( i så fall känner jag mig lugnare, och antar att de bara klonat mailet och glömt att uppdatera den underliggande databasen i epost-systemet)
 

Berglund

Medlem
Är det någon annan som också får mail med gamla uppgifter, dvs där räknaren står stilla?
Mailen från såväl Nordic Choice som SAS med flera brukar innehålla gammal information angående exempelvis hur många poäng man har. Det känns som om de skapar mallen för mailen, gör databaskörningen för att få in medlemsspecifik information och sedan dröjer det en dag eller två tills själva utskicket sker. De klistrar ju inte in gammal poänginformation med flit men har man nyligen gjort en transaktion så hinner den inte med.

Det är möjligt att man använder någon av internets stora epost-leverantörer och att allt då måste förberedas säg 1-3 arbetsdagar i förväg och att själva urskicket sedan sker i omgångar.
 

intuition

Medlem
Jo, är med på det. Men mailet den 14/12 sa 13 nätter, vilket stämde med mitt saldo per 12/12. Dvs väldigt tätt på i tiden, dvs inte speciellt lång ledtid.

Den 15/12 sa det fortfarande 13 nätter samlade. Då hade jag visserligen bott en natt till, men att utcheckning 15/12 inte fanns med känns självklart.
Den 17/12 sa mailet "14 nätter samlade", vilket stämmer med att utcheckningen 15/12 nu kommit med men att nätterna 15-16 resp 16-17 inte hunnit in.
Den 21/12 säger mailet fortfarande "14 nätter samlade" så då har 5 kvalificerande nätter sedan 15/12 inte kommit med. De finns loggade på kontot.

Mellan den 15/12 och 17/12 lyckades de i alla fall gå ut och hämta in färska uppgifter, men inte mellan den 17.e och 21.e?
 

M.K

Medlem
41A7C2D8-E65C-4789-9204-3C2A5957970C.jpeg


Nu kom Night Hunt poängen in så dags att summera denna mycket trevliga kampanj i Q4-20!

Min NCC status: Platinum

Night hunt: 27 nätter, klart mest av ”mina” program.

Uppgraderad: 100% - NC levererar. Ibland smått från fina bokningar, men blev alltid mer.

Varav i Suite: 23 -otroligt starkt, utmärkt, tacksam!

Intjänade poäng: 200k++

Betalat själv: 5 nätter

Varav onödiga: 2 nätter, bara ~900sek (utan presentkort @Berglund ;)) för att säkra jämnt fem-tal. Nu blev det inte så med 20.30 regeln. Jag orkar nog inte “onödiga” privata stays längre med den, :( men fick 5,5x, drygt 6000p, så bjuder NC på det. :)

Med BC sällskap och ädla drycker: 2 nätter, väldigt trevligt, tack!
 
Last edited:
Toppen