Senaste nytt

The Night Hunt- Nordic Choice höstkampanj

Syversen

Medlem
Bor min först natt på jakten ikväll på Quality Friends. Första gången här och ingen favorit. Snabb fråga, har det alltid varit så att man måste använda sin voucher samma dag som man checkar in? Dom var stenhårda här att jag fick ta mina 3 vatten nu på kvällen istället för morgonen när jag ska åka. God kväll.

Jag har nog aldrig provat att använda en voucher på "fel" datum men har aldrig varit med om annat än att vouchern är giltig för ankomstdatum, och vid flera nätters vistelse en dag framåt för varje ytterligare natt.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Ok, jag har alltid fått för mig att det gått att använda dom under själva vistelsen, alltså tills man checkar ut . Annars skulle den ju bli värdelös om man checkar in efter midnatt. Ingen skada skedd här, men ser inte problemet för dom att man kan använda den på morgonen när man checkar ut (då kan man ju få med sig något kallt).
 

Syversen

Medlem
Ok, jag har alltid fått för mig att det gått att använda dom under själva vistelsen, alltså tills man checkar ut . Annars skulle den ju bli värdelös om man checkar in efter midnatt.

Nu har ju Quality Friends en liten kiosk eller vad man skall kalla det i lobbyn (sist jag var där iallafall) men annars används väl vouchern mest i bar/restaurang och då är det ju ganska naturligt att de används på kvällen.
 
Jag checkar ofta in efter dom har stängt bar och resturang och brukar i regel också åka tidigt, då använder jag ofta min voucher i den lilla kiosken. Jag tar med mig 3 drycker och har i bilen. Nu kanske detta är ett onaturligt sätt att använda den, men jag ser inte varför jag inte skulle få utnyttja ni förmån bara för att jag checkar in sent på hotellet? Regler är regler och jag kan överleva med en rumstempererad vatten, men ser inte vad som skulle vara problemet med att använda den när man checkar ut. Scandic kör/körde till också med att man bara kunde sätta allt på rummet och sedan dra av alla vouchers vid utcheckning.
 

Gizmokvack

Medlem
har det alltid varit så att man måste använda sin voucher samma dag som man checkar in?

Ja, bodde på Malmö live för några år sedan. Skulle bo i fem nätter varav två mittennätter skulle jag ha svårt att utnyttja vouchern pga jobb.
De var väldigt tydliga med att det är en om dagen som gäller och de hade skrivit datum på varje voucher.

Lösningen?
Jag åkte upp till skybar sent, runt 23.00 och beställde en öl... Satt och njöt och när klockan blev 00.00 beställde jag in ytterligare en öl och tilltugg för min nästkommande voucher.
Blev nekad i baren med samma motivering, "en voucher om dagen bla bla". Gav mig inte utan hänvisade till nytt dygn, nytt datum, ny dag, ny voucher. Till slut gav de upp och jag fick använda min voucher!
 
Bor min först natt på jakten ikväll på Quality Friends. Första gången här och ingen favorit. Snabb fråga, har det alltid varit så att man måste använda sin voucher samma dag som man checkar in? Dom var stenhårda här att jag fick ta mina 3 vatten nu på kvällen istället för morgonen när jag ska åka. God kväll.
I Stockholm är det bara Friends som är noga med det där. Nacka och Globe är inte det. Har påpekat det för Friends, att jag tycker dom är onödigt hårda. Jag checkar ofta in sent vid 22-23 och då är ju allt stängt och vattnet vill man ju få med sig när man åker dagen efter.
 

palmen

Moderator
Alla ställen jag bott på hos nordic Choice så måste vouchern nyttjas det datumet som står på den. Aldrig fått använda en annan dag, trots att jag bodde ett halvår på samma hotell. Hade jäkligt mycket pet flaskor hemma ett tag.

Kom tillbaka en gång vid 00:30 och då gjorde man ett undantag och jag fick nyttja vouchern från dagen innan. Sjukt tråkig flexibilitet, och att man inte kan ta någon snacks är rätt kass också.
 

FF#1

Medlem
Alla ställen jag bott på hos nordic Choice så måste vouchern nyttjas det datumet som står på den. Aldrig fått använda en annan dag, trots att jag bodde ett halvår på samma hotell. Hade jäkligt mycket pet flaskor hemma ett tag.

Kom tillbaka en gång vid 00:30 och då gjorde man ett undantag och jag fick nyttja vouchern från dagen innan. Sjukt tråkig flexibilitet, och att man inte kan ta någon snacks är rätt kass också.
Har lyckats snacka mig till att gå den utställd på dagen efter ett fåtal ggr få jag har checkat in sent och tänkt ta sovmorgon och äta lunch på hotellet.
Ska inte gå men med ett leende så....
 
Skönt att höra att det är fler som får använda sina vouchers till "färd-vatten". Det kanske är vanligare (Naturligare) än man tror. Det är som det är, men jag kommer nog undvika Friends till den mån det går.... Kändes som alla som skulle checka ut i morse var ganska missnöjda.
 
Toppen