Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

micke99

Medlem
Thailand pass slutar 1/6 2022 för Turister som använder TM6 Imigration dokumentet.
Källa Thailandpass: Thailand Pass to end on June 1
Källa TM6 imigration: TM 6 Immigration Form (Thailand Arrival and Departure Card) | ThaiEmbassy.com

Enjoy


Info du postade från bkk post är 1mån gamal. Vad jag läste idag är de osäkert om de skippat thailand pass 1 juni.

Men imorgon har CCSA möte i bkk så då ser vi vilka lättnander det blir.

Jag tror slopat thailand pass ligger 1 juli men de är bara en gissning
 

Ubbe

Medlem
Verkar som om det inte blev någon lättnad. Utrikesministern testad och smittad av Covid trots 4 skott vaccin efter att ha rest till USA och Saudi senaste veckan. Test i går.
 

Mikeswede

Medlem
Kort rapport om läget. Ansökte om Thaipass (covidbevis/QR code min 2 sprutor, pass, försäkring) 3/5. Tar 5-10 att fylla i på datorn. OK inom 3 min före mig. Landade igår 4.50 i Bankok och satt i taxin 5.25 (inget incheckat baggage. lite folk på flygplatsen och inga köer vid denna tid.
Betydligt mindre turister i Bangkok jämfört med före pandemin i Maj.
 

Hachans

Medlem
Verkar som om det inte blev någon lättnad. Utrikesministern testad och smittad av Covid trots 4 skott vaccin efter att ha rest till USA och Saudi senaste veckan. Test i går.

Det är ju gott om spridning fortfarande, åkte själv på det för någon vecka sen även om man fick testa hemma själv för att bekräfta det. Använder man antal smittade som parameter när man ska öppna kommer det dröja länge.
 

mackan33

Medlem

micke99

Medlem
Är ju väldigt enkelt att skaffa Thailand Pass så tycker inte det gör något att det är kvar. Att man slipper test på plats samt karantän som fullvaccinerad är ju den stora vinsten.

Absolut håller med men om de skrotar thailand pass är de ju bättre. Även om de är enkelt så är de endå ett moment som skall göras som ej behövs i gränsande länder. Så låt oss nu hoppas de skrotar de tramset den 1 juli.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mackan33

Medlem
Absolut håller med men om de skrotar thailand pass är de ju bättre. Även om de är enkelt så är de endå ett moment som skall göras som ej behövs i gränsande länder. Så låt oss nu hoppas de skrotar de tramset den 1 juli.
Skrotar de TP lär det ta ännu längre tid i Immi vid ankomst.
 
Toppen