Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Lasse Kongo

Medlem
Känns väl kanske nödvändigt med ett test fast man inte behöver. Ska testa och maila Austrian och höra men förra gången jag skicka ett mail tog det en månad och få svar.
 

Ziplock

Medlem
Ska man alltså bo på test-hotell både natt 1 och natt 5? Låter ju rätt värdelöst att behöva byta hotell natt 5.
 
Ska man alltså bo på test-hotell både natt 1 och natt 5? Låter ju rätt värdelöst att behöva byta hotell natt 5.
Ja du behöver bo på hotell natt 1 och 5, varför måste du byta hottel?
Det säger dom ju inte, antingen så stannar du på ditt hotell eller om du reser runt så måste du ha ett faktist bokat och betallt rum med PCR inkluderat på dag 5

Är det så att du har egen lgh så måste du ha ett hotellrum dag 1 och 5 med inkluderad test och karantän dag 1 tills svaret kommer.
Trolige så är det som idag att du får röra dig under den 5 dagen innan ditt svar kommer.
Men dom vill väl med säkerhet veta vart du är just dag 5 om testet skulle vara possetivt.

Tycker inte det är så stor skillnad från som det är nu här i thailand.
Skillnaden är att man själv får stå för PCR nr 2 framöver, det fick man förut av staten

Tycker faktist även CCSA har bättrat sig, idag var det ganska tydlig info om vad som kommer att gälla. Jämfört med innan när det var ganska otydligt.
 

Theil

Medlem
Jag reste med Thai air den 15e från heatrow och var tvungen att ha mitt pcr utskrivet på papper för att kunna borda.

Fick tag i markpersonal som lyckades få tag i en skrivare.

Frun åkte med Finnair och behövde inget. Dock så tog man det pappret i phuket så handläggningen gick bra.

Flighten gick klander fritt och var dryg 80pers ombord.

På fruns flight var det 45pers.

Men nu är det väldigt trevligt att vara här!
 

Attachments

  • IMG_20220115_220933.jpg
    IMG_20220115_220933.jpg
    57,9 KB · Visningar: 128
  • IMG_20220119_125718.jpg
    IMG_20220119_125718.jpg
    88 KB · Visningar: 130
Jag reste med Thai air den 15e från heatrow och var tvungen att ha mitt pcr utskrivet på papper för att kunna borda.

Fick tag i markpersonal som lyckades få tag i en skrivare.

Frun åkte med Finnair och behövde inget. Dock så tog man det pappret i phuket så handläggningen gick bra.

Flighten gick klander fritt och var dryg 80pers ombord.

På fruns flight var det 45pers.

Men nu är det väldigt trevligt att vara här!
Fast att inte ha alla papper utskrivna när man reser i en pandemin är ganska dåligt av en själv.
Då har man inte gjort sin läxa och kollat upp saker innan...
Speciellt till ett land som Thailand som älskar sina papper och stämplar.
 
Toppen