Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Lasse Kongo

Medlem
Sorgligt tråkigt för er som planerat att resa hit om detta nu stämmer.
Vi kom ner för en vecka sedan och allt gick otroligt smidigt. Hade alla papper utskrivna och behövde visa dom några gånger men allt var mycket bra uppstyrt. Framförallt i BKK där det gick betydligt fortare att komma in landet än det gjorde pre covid.
I stort sett öde på stränderna. Få restauranger och barer. Ska till Phuket om en vecka ska ju vara lite mer folk i rörelse där.
 

micke99

Medlem
Applicants who have registered, but have not received their Q R Code must wait for their Thailand Pass to be considered / approved. Once approved, they can enter Thailand under the scheme they have registered.

Once approved, haha jaja de lär ju inte bli en enda mer som de godkänner eller vad tror ni?
 

ante_77

Medlem
Applicants who have registered, but have not received their Q R Code must wait for their Thailand Pass to be considered / approved. Once approved, they can enter Thailand under the scheme they have registered.

Once approved, haha jaja de lär ju inte bli en enda mer som de godkänner eller vad tror ni?

Fick 2st sökta och godkända idag. Gissar att tidsfristen är kl 17.59 svensk tid.
 

micke99

Medlem
När reser du? Tolkar du också att man kan resa in oavsett datum bara man fått sitt "Thai pass" godkänt!?
Förstår inte att det inte släpper officiellt information någonstans ...


Tat länken jag postade är ganska officiel iom det är thailand tourist authority.

Skulle tro att det kommer mera info imorgon allt ör så nytt. De är midnatt snart i thailand ju.

Men TAT hemsidan är den man bör lita på samt thai ambassaders hemsidor.
 

micke99

Medlem
Det står 00.00 22dec så stängs test and go så 8min sedan kan man då ej ansöka om det mer om jag förstår det rätt.

Frågan är hur de kommer besluta i de ärende som än ej är beviljade jag skulle tro att de blir nejkade.
 

Jonas C

Medlem
Bokade om min resa från Bangkok till Phuket med just anledning till detta. Flyger ARN-FRA-HKT i februari så den flygningen bör fortfarande kvalificera till Phuket Sandbox. Nu är nästa fråga hotellet. Måste det bokas via ASQ portalen eller räcker det med att man bokar direkt genom hotellets kanaler för att bokningen ska räknas som godkänd? Priset på hotellet i fråga är betydligt lägre om det bokas direkt via hotellets sida.
 
Toppen