Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Diskussion i 'Övrigt' startad av Hafermann, 9 Mars 2021.

1. ante_77

ante_77 Medlem

Ring in och prata med Amex. Det håller med att berätta att den är betald med Amex eller EuroBonus poäng.

Lasse Kongo gillar detta.
  2. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade bokat en återbetalbar biz flygning med Austrian tilk BKK 11/11 på skoj men avbokade nu, ska istället åka iväg 31 December. Konstigt nog känner jag inte riktigt suget än att komma iväg, men det kommer garanterat kännas annorlunda i slutet på December.

Vill nämna igen att försäkringen som förmodligen är smidigast och förmodligen också billigast är den från Safety Wing SafetyWing - Insurance for Nomads, by Nomads
    T.ex. kostar 2 veckor för en person upp till 39 år 22 USD.

3. E.K

E.K Medlem

Ni som vill boka hotell själva och ordna med papper så kan jag tipsa att Agoda numera har en liten ruta med karantänserbjudanden.
    Man går till Agoda:s hemsida, skriver Bangkok som exempel och datum och klickar vidare.
    Efter detta klickar man på Karantänserbjudanden och får fram alla hotell som har SHA+ paketet.

Skärmbild (97)_LI.jpg

Berglund, Mikael Stillman, hco och 5 andra gillar detta.
  4. ante_77

ante_77 Medlem

Har du fått Thailand Pass ännu? (kanske jag missade det inlägget)

5. Bangkok

Bangkok Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du har några måsten att se och göra på Phuket så mottags det gärna! För att ha spenderat minimum 1 månad om året i Thailand sedan 26år tillbaka (bortsett från förra året) så har jag spenderat väldigt lite tid på Phuket. Jag gillar att åka runt på "moppen" och se mig omkring. Stränder, utsiktsplatser, trevliga människor och god mat & dryck är saker som lockar mig. Är det OT så får du gärna höra av dig i dm.

lillemannen gillar detta.
  6. MartinH

MartinH Medlem

Bara att ringa och förklara vilken försäkring du vill ha, de vet vad de ska göra. De behöver inte se nåt för att utfärda försäkringsintyget, men om du skulle behöva nyttja den så måste såklart det mesta av hotell+resa vara betalt med aktuellt kort.

lillemannen och Lasse Kongo gillar detta.
  7. Johnjohn

Johnjohn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, 3-7 dagar blev det sagt. Från 1:e nov.

8. ante_77

ante_77 Medlem

Vissa får tydligen Q.Rkod inom 1 minut. Typ autogenererat.

9. Johnjohn

Johnjohn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick det här idag:

Bifogade filer:

lillemannen gillar detta.
  10. ante_77

ante_77 Medlem

Dom har använt en taskig Qatar Airways-kod till vaccinationsbeviset…kanske.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!