Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Diskussion i 'Övrigt' startad av Hafermann, 9 Mars 2021.

1. Johnjohn

Johnjohn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Anlitat royal vacation dmc två gånger nu och säger det igen... Värt varenda krona. Kollega som tänkte äsch jag gör det själv... Han ångrar sig. Han var skitförbannad idag att dem krävde jpeg när man laddade upp bilder på max mb. Han har svurit många ggr senaste dagarna.
    Första gången anlitade jag RV i sept. Då var det lite dyrare. Nu betalade jag ca 1000 baht för servicen.
    Phuket 1 Day Quarantine Packages - Book Now – Royal Vacation
    Kanske blir dyrare om dem ska fixa long stay visum. Inte kollat upp det.

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Misstänker det var AXA-Thailand? Är på väg i slutet av november

Har säkert varit uppe här, men dom svenska hemförsäkringar funkar inte för en "Thailändsk covidförsäkring"?

Johnjohn gillar detta.
  3. MartinH

MartinH Medlem

För COE så har svenska Amex Elite / Platinum försäkring funkat. Kom till Hilton Phuket nu, inga problem på vägen.

Lasse Kongo, Tonton, ante_77 och 1 annan gillar detta.
  4. ante_77

ante_77 Medlem

Jag har för avsikt att använda Amex Elite. Är man fler på resan så täcker den alla och man kan få Amex att skriva in namnen på medresenärerna.
    Om det sedan är 220.000 USD/person eller för hela sällskapet framgår inte, men det håller för 4 personer åtminstone när kravet är 50.000 USD.
    Det är ju en bra kickback även om man säkert kan få försäkring via den hemförsäkring man redan har.

5. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väntar på ThailandPass. Håller tummarna. Flyger den 12 november. Lite orolig att EU-intyget (utan passnr) kommer ställa till problem...vi får se. Väntar till fredag på svar, får jag inte ok, får jag köa på COE istället...

6. ante_77

ante_77 Medlem

COE är väl stängt?

7. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar som att @Johnjohn blir först med utresa 11/11.

8. ante_77

ante_77 Medlem

Ja, kanske han blir det.
    Då får vi vänta på en rapport i tråden.

mackan33 gillar detta.
  9. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    COE är stängt för nya ansökningar. Jag har en "Pre-Approval" liggandes i avvaktan på att skicka in intyg på förbetalt COVID-TEST.

Ni som fått Thailnaspass godkänt, inga problem med avsaknad av passnummer på COVID-beviset?

10. Renato

Renato Medlem

Jag ringde AXA och dom var så snälla och löste allt åt mig även la in mina namn osv så det inte ser ut som ett papper till alla. Men för säkerhets skull så tog jag kontakt med min hemförsäkring och fick även en kopia där så jag har dubbla om det skulle vara något. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!