Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

apknug

Medlem
Så 3 dagar på hotellrummet, gäller att välja rätt hotell och rumstyp...;) Typ en bungalow med egen pool...
Landar du i Bangkok kan du välja att bo på någon karantän i chonburi som ha pool villa .... Kanske Ravindra? 20 meter från havet? Eller lite billigare på sea two eftersom du ändå inte får känna på havet.
0b816154a149d160aedceec4ae6f44aa.jpg
30ebf31799f7fc43e586b604164dda7f.jpg
 

Hafermann

Medlem
En 14-16 dagars vistelse med tre dagar i BKK själv, inga problem. Med en treårig med spring i benen, nja... ;)
Nu är det fortfarande endast förslag som ska läggas fram. Det har funnits en hel del "förslag" kring karantän och inresa de senaste 3-4 månaderna och inget har blivit verklighet......

Men nån gång så!

Fast komma ut efter tre dagar? Minimum sju dagar på hotellet (karantänen) läser jag? Efter tre dagar eventuellt full frigång på hotellområdet. Nu endast 1h i rastgården efter första veckan. Först isoleringscell en vecka sedan en vecka med 1h promenad på rastgården.
Precis vad jag skriver i inledande inlägg. Efter test 3e dagen, 4 dagar på hotellets allmänna ytor.
Känns absolut ok för mig med familj. Vi är oftast iväg en månad. Att hänga vid hotellpoolen dag 4-7 och käka på hotellrestaurangen känns inte superhemskt. Men det är såklart individuellt.
 

apknug

Medlem
Precis vad jag skriver i inledande inlägg. Efter test 3e dagen, 4 dagar på hotellets allmänna ytor.
Känns absolut ok för mig med familj. Vi är oftast iväg en månad. Att hänga vid hotellpoolen dag 4-7 och käka på hotellrestaurangen känns inte superhemskt. Men det är såklart individuellt.
Ska bli kul att se vad de öppnar upp av de allmänna utrymmena om de nya reglerna blir verklighet.

Nu är ju pool, gym restaurang och sånt oftast stängt.

En polare till mig fick dock dricka alkoholfri öl i poolbaren!
 

Hafermann

Medlem
Ska bli kul att se vad de öppnar upp av de allmänna utrymmena om de nya reglerna blir verklighet.

Nu är ju pool, gym restaurang och sånt oftast stängt.

En polare till mig fick dock dricka alkoholfri öl i poolbaren!
Har svårt att tro att restaurangerna på karantänhotellen kan vara helt stängda. Möjligtvis att man endast erbjuder roomservice.
 

toer00

Medlem
Nå 3 + 4 dagar på Allenta i Phuket går väl an... Men rumsarrest i ett rum där det inte går att gå ut alls, hmm??...
 

apknug

Medlem
Har svårt att tro att restaurangerna på karantänhotellen kan vara helt stängda. Möjligtvis att man endast erbjuder roomservice.
Ja det finns ju ingen anledning att ha restaurangen öppen nu, för annat än att brassa room service. Måltiderna levereras utanför dörren och ingen utomstående får besöka restaurang eller hotel, det är en karantän.

Men om man nu ska få knata runt på området efter dag tre så borde det till några förändringar.

Hoppas på öppen pool med öppen poolbar med riktig öl! Två av tre där är förhoppningsvis inte helt omöjligt.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Rent praktisk är väl det fortfarande en del utmaningar med detta. Om jag uppfattar rätt så måste karantänen vara vid "Point-of-entry" som för de flesta är Bangkok. Så först efter tre dagar kan man åka vidare till t.ex. Phuket. Det finns ett stort axplock av hotell i Bangkok, men om man reser med familj och barn skall man fortfarande sitta på sitt hotellrum i tre dagar :eek:

Men det ger väl indikationer att större turistmål nu börjar att etablera processer för hur man kan fasa in det nya normala.

Då barn inte ännu blir vaccinerade så är det ju inte helt otänkbart att de kan få corona och då blir ju de 3 dagarna ändå 14? Även om detta är ett förslag så skulle jag nog fundera lite med åka med barn, eller testa sig i Sverige. Dock är det ju ingen garanti för att man inte fastnar i test i Thailand.

Annars håller jag helt med om att detta visar lite vad "new normal" kan betyda. Det visar ju också att Thailand inte har råd att missa en til turistsäsong.

Ännu gissar jag att förslaget har någon form av restriktioner vilka länder man vill anpassa detta mot först.
 

Doctor-X

Medlem
Då barn inte ännu blir vaccinerade så är det ju inte helt otänkbart att de kan få corona och då blir ju de 3 dagarna ändå 14? Även om detta är ett förslag så skulle jag nog fundera lite med åka med barn, eller testa sig i Sverige. Dock är det ju ingen garanti för att man inte fastnar i test i Thailand.

Annars håller jag helt med om att detta visar lite vad "new normal" kan betyda. Det visar ju också att Thailand inte har råd att missa en til turistsäsong.

Ännu gissar jag att förslaget har någon form av restriktioner vilka länder man vill anpassa detta mot först.

Vet att jag nämnt detta tidigare i en annan tråd men den vanliga svenska barnfamiljen kommer inte åka till Thailand framöver om PCR-test kostnaden ligger kvar på samma nivå. Ser det som högst otänkbart att man kommer vilja betala 6000kr för 2 vuxna och 2 barn (12-18år) bara enkel väg. Visst utomlands blir testen oftast billigare men ändå. PCR-testen måste bli mycket billigare alternativt måste kravet tas bort om man är vaccinerad eller ingå i biljetten på något sätt.
 
Toppen