Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

ante_77

Medlem
Det finns bra priser revenue till BKK nu, och många flygbolag kommer nog att utöka trafiken dit nu.

Thai kastade ju in några flyg från ARN och det gjorde mina förhoppningar om att Sverige skulle dyka upp på listan väldigt mycket högre.

Jag skulle absolut köra reward innan övriga världen äntligen ska få börja använda sina poäng. Det kan bli trångt om awardplatser.
 

Bangkok

Medlem
Jag flyger ner med Thai Airways till Phuket 13:e November. Har redan bokat 7 dagar SHA hotell på Phuket, bokningen är fullt återbetalbar men för att jag skulle få mitt SHABA nummer så var jag tvungen att betala hotellet och fick då det här som svar:

Additionally, you are able to make the amendment or you could cancelled the booking with get the refund for payment made with hotel in case of below reasons;

1. COE was rejected

2. Positive Result of Covid-19

3. Concerning with next destination in Thailand

4. Rising case in Phuket or Thailand

5. Travel restrictions when fly back home

6. Your flight was cancelled

Blir spännande att se hur dem hanterar det här. Jag väntar ett par dagar för att låta dem få lite kött på benen med de nya reglerna och komma in i sina rutiner. I värsta fall får jag ta mina 7 dagar på relativt nybyggda Four Points by Sheraton för cirka 400kr per natt inkluderat frukost för två, jag överlever nog. ;)
 

Attachments

  • hktfp-club-patong-9747-hor-feat.jpg
    hktfp-club-patong-9747-hor-feat.jpg
    103,1 KB · Visningar: 162

Johnjohn

Medlem
Bokade en natt på hotell igår. Sedan bor jag hemma. Mailade dem om att jag vill gärna ha en bekräftelse på bokningen på eng från dem. Hon var lite chockad att jag bara bokat en natt. Hon skulle snacka med sin sha+ manager. Tror vi får ge dem par dagar att få styr på allt
 

bvs

Medlem
Har en resa bokat till sportlovet. Tolkar jag det rätt att vi borde kunna boka en natt på SHA+ hotell i BKK och sen åka vidare inrikes dagen efter (vid negativt test då) till Koh Samui eller liknande? Är en award för fyra pers så inte så sugen på att boka om till revenue för att få en genomgående, även om det är billigt just nu :)
 

Lynx

Medlem
Sökte idag, men hittade inga SHA+ hotelli Bangkok. Tror att det var i Bangkok post jag läste att man håller på med listorna. Gissar att de stora kedjehotellen kommer att ingå.
Finns än så länge bara AQ och SHA hotell i Bangkok. Många hotel, inkl hela marriot kedjan av hotel i BKK har ansökt om SHA+ och väntar på besked - när jag ringde trodde de på besked i slutet av oktober eller början av november.
 
Toppen