Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

toer00

Medlem
Nu har jag planen klar.
Bokar 2 st R- klass med QR i början av Nov (strax innan biljett ut innan 120 dagars regeln förfaller).

Gå med i IHG Ambassador och tar in på det relativt nya Intercontinental Phuket Resort och utnyttjar ”Free weekend night certificate” i kombination med garanterad sen utcheckning och en Vatten Villa, sedan kan vi bli satta i rumskarantän 24 timmar…

Tänkte först Ocean Suite, men att sitta och titta ut, utan att få utnyttja vare sig pool eller beach, känns lite tufft…

Lite osäker på om man behöver ta PCR - test nr 3 om man checkar just dag nr. 6 och åker direkt till flygplatsen (planet går 00:30 dag nr 7). Dock lär bli mycket pappersexercis…
 

bvs

Medlem
Nu har jag planen klar.
Gå med i IHG Ambassador och tar in på det relativt nya Intercontinental Phuket Resort och utnyttjar ”Free weekend night certificate” i kombination med garanterad sen utcheckning och en Vatten Villa, sedan kan vi bli satta i rumskarantän 24 timmar…

Kolla upp att du tjänar på free weekend innan du går med i Ambassador. Du måste boka med en specifik rate "Ambassador Complimentary Weekend Night" och den är ofta dyrare än de andra alternativen så stannar du lite längre kan det ibland löna sig att boka de billigare alternativen i stället för att köra en natt gratis.
 

henrik l

Medlem
Nu har jag planen klar.

Gå med i IHG Ambassador och tar in på det relativt nya Intercontinental Phuket Resort och utnyttjar ”Free weekend night certificate” i kombination med garanterad sen utcheckning och en Vatten Villa, sedan kan vi bli satta i rumskarantän 24 timmar…

Kolla upp vad som gäller angående att du måste stanna på samma hotell de första sju dagarna och hur kitsliga dom är med att byta rum.
 

EBGGOT

Medlem
Någon som koll på vad som är det som gäller från 1 Okt? Får man åka till Bangkok om man är dubbel vaccinerad?!
Googlar men jag blir inte klok på vad som gäller ...
 
Någon som koll på vad som är det som gäller från 1 Okt? Får man åka till Bangkok om man är dubbel vaccinerad?!
Googlar men jag blir inte klok på vad som gäller ...
Det ser bara ut som ambitioner och spekulationer för närvarande:
Thailand planerar att öppna upp landets huvudstad Bangkok för fullvaccinerade turister från och med den 1 oktober.
Omni – Alla nyheter. Alla perspektiv.
 

micke99

Medlem
Någon som koll på vad som är det som gäller från 1 Okt? Får man åka till Bangkok om man är dubbel vaccinerad?!
Googlar men jag blir inte klok på vad som gäller ...

De verkar som de vill öppna 1 okt frågan är om de kommer bli så. De kommer isåfall vara samma modell som phuket sandbox om de hinner vaccinera 70% av befolkningen på ew utvalada områden. Så då är de fullvaccinering och neg pcr test. 3 test inom 14 dagar och man får ej lämna regionen. Covid försäkring, sha+ hotel, coe ansökan etc.

Att tänka på är att ud avråder för resor till thailand tom. 15okt.
 

henrik l

Medlem
Det ser bara ut som ambitioner och spekulationer för närvarande:
Thailand planerar att öppna upp landets huvudstad Bangkok för fullvaccinerade turister från och med den 1 oktober.
Omni – Alla nyheter. Alla perspektiv.

Har försökt att följa utvecklingen lite via Bangkok Post. Ser ut som att det är lite olika datum som snurrar runt och vilka provinser som ev berörs, men håller helt med om att det mest verkar handla om ambitioner och spekulationer. Man ska nog inte tro på något förrän det faktiskt händer:D
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen