Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

GoranC

Medlem
Tack Hafermann för denna. Road to opening var ändå inte särskilt lätt att förstå. Vaccin-certifikat och PCR gick väl att ringa in för att slippa karantän... Men på slutet kommer skrivningar som ställer det mesta på ändan tycker jag. Helt plötsligt på slutet krävs ändå karantän i vissa områden (definition av dessa saknas dock). Där anges också att man som besökare är undantagna om man har "Fit-to-fly certificates" som möjligen kan vara vaccinationsbevis men.. Slutligen krävs karantän om man kommer från ett land "with Covid19 virus variants". Ska man tolka det som det står så utesluter det ju exempelvis hela Europa för alla länder här har ju den brittiska varianten...
 

Hafermann

Medlem
Tack Hafermann för denna. Road to opening var ändå inte särskilt lätt att förstå. Vaccin-certifikat och PCR gick väl att ringa in för att slippa karantän... Men på slutet kommer skrivningar som ställer det mesta på ändan tycker jag. Helt plötsligt på slutet krävs ändå karantän i vissa områden (definition av dessa saknas dock). Där anges också att man som besökare är undantagna om man har "Fit-to-fly certificates" som möjligen kan vara vaccinationsbevis men.. Slutligen krävs karantän om man kommer från ett land "with Covid19 virus variants". Ska man tolka det som det står så utesluter det ju exempelvis hela Europa för alla länder här har ju den brittiska varianten...
Håller med om att det finns några frågetecken. Det kommer förtydligas mer exakt ju längre i processen vi kommer. Det positiva är att de jobbar för att ha en turistsäsong 21/22.
 

apknug

Medlem
Även Thailands ambassad i Stockholm "varnar" för det här med att länder med muterat virus undantas.

It ain't over until the fat lady sings......
83f0606588fb664e1411ddb24bc7163e.jpg
 

Hachans

Medlem
Tack Hafermann för denna. Road to opening var ändå inte särskilt lätt att förstå. Vaccin-certifikat och PCR gick väl att ringa in för att slippa karantän... Men på slutet kommer skrivningar som ställer det mesta på ändan tycker jag. Helt plötsligt på slutet krävs ändå karantän i vissa områden (definition av dessa saknas dock). Där anges också att man som besökare är undantagna om man har "Fit-to-fly certificates" som möjligen kan vara vaccinationsbevis men.. Slutligen krävs karantän om man kommer från ett land "with Covid19 virus variants". Ska man tolka det som det står så utesluter det ju exempelvis hela Europa för alla länder här har ju den brittiska varianten...

Det är inte så otydligt vad gäller virusvarianterna tycker jag. De kommer säkerligen producera en lista lik den Tyskland har över länder som är extra farliga (samhällsspridning av mutation som inte finns i landet). Vi kan utgå ifrån att Sverige kommer vara på den listan nu när den brasilianska mutationen fått fäste.

Sen tror jag inte tidsplanen håller. Astra Zeneca har inte kunnat hålla sina åtaganden hitintills.
 
  • Gilla
Reactions: hco
D

Deleted member 30163

Guest
i kan utgå ifrån att Sverige kommer vara på den listan nu när den brasilianska mutationen fått fäste.
Doktorshatt på gissar jag?
Men Sverige kommer säkert vara på listan, men en hel del andra länder också såklart. I övrigt håller jag med @Hafermann om att detta i grunden är positivt och att man kommer lägga krutet på Q4 2021
 
"Before, a local resident earned about 40,000 baht per month on average. In February this fell to about 8,000 baht. Without some change, this will fall to 1,964 baht in July, which is below the poverty line."

:eek:
40000! :eek: Någon som pluggat tre år på universitet i Thailand kliver ju in på 12-15000 baht som ingångslön. I Bangkok är väl snittlönen 20000 och då är det högst i landet. Nog för att Phuket är dyrt och helt styrt av maffian, men det där var ju enormt mycket betalt för att vara Thailand.

När jag jobbade i Phuket för 18 år sedan så var 10000 baht en väldigt hög lön för en lärare där.
 
D

Deleted member 30163

Guest
"Before, a local resident earned about 40,000 baht per month on average. In February this fell to about 8,000 baht. Without some change, this will fall to 1,964 baht in July, which is below the poverty line."

:eek:
Ja oj... multiplicera det med antalet personer som är beroende av turistnäringen, tror inte Grekland eller Spanien är på samma nivå


Finns ju en risk med detta också, om det går för långt.
 
Toppen