Senaste nytt

THAI First Class Lounge nekad inträde! (vid ankomst med THAI First)

folo

Medlem
Inga problem igår att komma in i Firstloungen efter resa med TG F med fortsättning på TG C. Detta var för min vän då.

Själv åkte jag C båda sträckorna och hängde bara på min kompis och First-lotsen som med all sannolikhet visste att jag inte reste på F. Han hade väl smaken ändå att inte separera sällskapet (vi var dessutom på olika bokningar) och inte heller meddela i Firstloungen att jag inte rest på F. Personalen i loungen kollade bara på andra sträckans boardingpass så jag kom in också.
 

MattiasK

Medlem
Hej på er!
Jag har turen att få göra min första first på onsdag.
CPH-LRH i sas plus
LHR-BKK i thai first

Några funderingar:
- Några rekommendationer på lounger? Vi har tänkt besöka Eventyr i CPH och AMEX centurion i LHR.
- Finns det någon möjlighet att besöka royal orchid prestige lounge när vi anländer Bangkok i first?
- Blir vi upphämtade vid gaten i Bangkok och eskorterade genom immigration osv?
- Några andra tips?

Tack för alla svar här på forumet! Oftast när man undrar något så hittar man svaret utan att behöva fråga själv :)
 

JacobGBG

Medlem
Några funderingar:
- Några rekommendationer på lounger? Vi har tänkt besöka Eventyr i CPH och AMEX centurion i LHR.
- Finns det någon möjlighet att besöka royal orchid prestige lounge när vi anländer Bangkok i first?
- Blir vi upphämtade vid gaten i Bangkok och eskorterade genom immigration osv?
- Några andra tips?

- @Abbs nämner Singapore First på LHR, men jag är dock osäker på om man verkligen har tillgång där om man inte åker med SQ eller har status.

- Royal prestige är endast för Departure

- Ni kommer bli upphämtade vid gate med buggy och få specialfil i immigration

- Även om det inte står på menyn så har Thai alltid Beluga rom tillgängligt för passagerare i First.
 
- @Abbs nämner Singapore First på LHR, men jag är dock osäker på om man verkligen har tillgång där om man inte åker med SQ eller har status.

- Royal prestige är endast för Departure

- Ni kommer bli upphämtade vid gate med buggy och få specialfil i immigration

- Även om det inte står på menyn så har Thai alltid Beluga rom tillgängligt för passagerare i First.
Jag har åkt med ANA i F från LHR flera gånger och varje gång varit i Singapore First lounge utan problem, detta var dock innan pandemin.
 
Toppen